דירוג האוצר: חברות הביטוח הישיר הן הגרועות ביותר

היקף התלונות נגד חברות הביטוח עלה ב-2008 ב-39.5% ■ מהחברות הגדולות - בהראל היחס הטוב ביותר ללקוח, הגרוע - בהפניקס

משרד האוצר פרסם היום (ג') את דירוג התלונות לשנת 2008 של חברות הביטוח. את הדירוג ריכזה עו"ד רני נויבואר, סגנית בכירה למפקח על הביטוח וראש מחלקת תלונות הציבור באגף שוק ההון באוצר. מהדירוג עולה כי החברות הגרועות ביותר הן חברות הביטוח הישיר.

היקף התלונות עלה בשנת 2008 ב-39.5% והגיע ל-6,162, כאשר 36% מהתלונות שטופלו נמצאו מוצדקות. מהשוואה בין כל ענפי הביטוח עולה כי מבין חברות הביטוח הגדולות, היחס הטוב ביותר ללקוח מצוי בחברת הביטוח הראל, והיחס הגרוע ביותר הוא בחברת הביטוח הפניקס.

החברה הגרועה ביותר בדירוג הענפי הכולל היא ביטוח ישיר ואחריה דקלה שבבעלות הראל, העוסקת בעיקר בביטוחי בריאות, AIG ושירביט. החברה הגרועה ביותר בביטוחי חיים היא הכשרה ביטוח, בניהולו של עופר טרמצ'י. החברה הגרועה ביותר בביטוח רכב ודירות היא ביטוח ישיר, ונציין כי זהו תחום פעילותה העיקרי, והחברה הגרועה ביותר בתחום ביטוחי הבריאות היא דקלה.

שומרה מובילה

החברה הטובה ביותר בדירוג הענפי היא שומרה, שבבעלות מנורה ובניהולו של יוסי וינשטוק. אחריה באות הראל, כלל בריאות ואליהו. בדירוג לפי תחומים החברות הטובות ביותר הן: הראל ואליהו (ביטוח חיים), שומרה והראל (רכב ודירות) מגדל וכלל ביטוח (בריאות). בענף הביטוח עלו תלונות לגבי הטייה של הדירוג לרעת חברות קטנות. בהתייחסה לכך נויבואר אמרה ל"גלובס" כי "האוצר בדק בעבר טענות אלו ולא מצא הטייה".

בשנת 2008 נתקבלו 6,162 פניות (תלונות ובקשות לקבלת מידע), בהשוואה ל-4,417 פניות בשנת 2007, כלומר עלייה של 39.5%. רק ב-3,411 תלונות הסתיים הטיפול מאחר וחלק ניכר מהתלונות, ובמיוחד בגמל, הגיעו ברבעון האחרון. 1,249 מהתלונות שטופלו בשנת 2008 היו מוצדקות, מתוכן 1,007 תלונות בתחום הביטוח. עיקר העלייה בפניות היתה בתחום קופות הגמל, שם נתקבלו 1,595 פניות בהשוואה ל-367 פניות בשנת 2007. האוצר לא מפרסם דירוג לגבי קופות גמל, ודירוג כזה יתפרסם החל מנתוני 2009.