פרשת ההלוואות: מנורה תובעת משפחות מאשדוד במיליוני שקלים

לדברי מנורה, טענותיה בנוגע לאי-השבת ההלוואות נתמכות בראיות מהימנות לכאורה ■ עוד היא טוענת כי הנתבעים חתמו על הסכמי ההלוואה ועל אישור קבלת הכספים לידיהם, אולם סירבו לפרוע את יתרת ההלוואה

חברת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים הגישה באחרונה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעות כספיות בהיקף של כ-15 מיליון שקל, בפרשת ההלוואות שהעניקה החברה כנגד שיעבוד פוליסות ביטוח חיים.

התביעה הראשונה, בסך 12.3 מיליון שקל, הוגשה בסדר דין מקוצר נגד 9 נתבעים מאשדוד, חלקם בני-משפחה וחלקם בעלי קשרים עסקיים, והיא נוגעת ל-14 הלוואות שהנתבעים קיבלו ממנה ולא טרחו לפרוע.

באמצעות משרד עו"ד ד"ר ליפא מאיר ושות' טוענת מנורה מבטחים כי להבטחת החזר ההלוואות, שניתנו בריבית של 6% לשנה, שיעבדו הלווים לטובתה את פוליסת ביטוח החיים שלהם. אלא שלטענת מנורה, הנתבעים "הפרו את התחייבויותיהם כלפיה מכוח הסכמי ההלוואה, עשו את התחייבויותיהם כעפרא דארעא, והימנעותם מלפרוע את ההלוואות עולה כדי עשיית עושר ולא במשפט" על חשבון מנורה.

בבקשה להוצאת צווי עיקול זמניים על נכסיהם טענה מנורה מבטחים כי היא הקורבן, בעוד שהנתבעים בחרו להתחמק מהתחייבות חוזית והתעשרו שלא כדין על חשבונה, וכי למרות ביטול הפוליסות והעמדת ההלוואות לפירעון מיידי - הנתבעים לא עמדו בהתחייבויותיהם כלפי מנורה ולא פרעו את יתרת חובם.

לדברי מנורה, טענותיה בנוגע לאי-השבת ההלוואות נתמכות בראיות מהימנות לכאורה. עוד היא טוענת כי הנתבעים חתמו על הסכמי ההלוואה ועל אישור קבלת הכספים לידיהם, אולם סירבו לפרוע את יתרת ההלוואה, לאחר שזו עמדה לפירעון מיידי.

תביעה זו של מנורה הוגשה כנגד בני משפחות בנצלביץ, שטיין וסקולסקי מאשדוד. בתביעה נאמר כי הם מתחמקים ונמנעים מהחזר ההלוואות שנטלו, וחבותם כלפי מנורה נגזרת מההלוואות שנטלו ממנה בקיזוז ערכי הפדיון.

התביעה השנייה, בסך 2.7 מיליון שקל, הוגשה בשבוע שעבר בסדר דין מקוצר נגד בני-משפחת גולדבלט מפתח-תקווה, והיא נוגעת ל-10 הלוואות אותן נטלו ממנורה בשיעבוד פוליסת ביטוח חיים ואשר לא נפרעו על-ידם.

הנתבעים טרם הגישו בקשות רשות להתגונן.