חובבי הגאדג'טים במתח: מה תשלוף הפעם אפל מהכובע?

אפל תערוך היום אירוע מתוקשר, וכמנהגה היא שומרת על חשאיות בכל הנוגע לטיבו ■ עפ"י ההערכות היא תודיע על השקת סדרה חדשה של iPod או על שורה של חידושים בקו המוצרים

חברת אפל תערוך היום (ד') אירוע מתוקשר, וכמנהגה היא שומרת על חשאיות בכל הנוגע לטיבו של האירוע. ההערכות הן כי היא תודיע על השקת סדרה חדשה של iPod.

בניגוד לשנים קודמות, בהן הקפידו באפל לא לערוך אירועים בתאריכים בהם מתרחשים אירועים אחרים בתעשייה העלולים להסיט ממנה את אור זרקורים, האירוע של אפל יתרחש במקביל להשקה מדוברת אחרת בעולם הטכנולוגיה - השקתו של משחק הווידיאו The Beatles: Rock Band מבית היוצר של MTV Games ו-Harmonix.

הבחירה של אפל לערוך את האירוע דווקא באותו היום בו מושק משחק וידיאו המבוסס על שיריה של הלהקה המצליחה בהיסטוריה של המוזיקה הפופולרית, עוררה גל של ספקולציות באשר לכוונותיה.

החברה לא נתנה כל רמז לצפוי, פרט לעובדה שעל ההזמנות לאירוע הודפס: "It's Only Rock & Roll, But we Like It" - בפרפרזה על שירה של להקת הרולינג סטונס. יש הטוענים כי מדובר בהסחת-דעת של אפל המצביעה על כוונתה להודיע היום על הסכם לשיווקם של שירי הביטלס באתר iTunes.

iPod, טלוויזיה או מחשב-לוח

מרבית חובבי הגאדג'טים של אפל מצפים כי החברה תציג שורה של חידושים בקו מוצרי ה-iPod. במוקד העניין יעמוד ככל הנראה מכשיר ה-iPod Touch, ששיווקו החל לפני כשנה בהצלחה מרובה.

האנליסט ביל פירנלי מ-FTN מאמין כי אפל תודיע בין השאר על שיפור מהירות המעבד של המכשיר, הגדלת נפח האחסון שלו והארכת חיי הסוללה. כן אומר פירנלי כי בגירסה החדשה של ה-iPod Touch עשויה להימצא גם מצלמה דיגיטלית.

האנליסט ג'ין מונסטר מפייפר ג'פרי סבור כי אפל עשויה להשיק היום מכשיר טלוויזיה חדש מתוצרתה, שישווק עם מינוי לחבילת סרטים וסדרות טלוויזיה.

מונסטר מבסס את הערכתו על העובדה שכיום ישנו עיכוב של כשבועיים באספקת טלוויזיות עם נפח אחסון של 40 ג'יגה-בייט מתוצרת אפל. מונסטר טוען כי העיכוב נובע מהכנות של אפל לשיווק מודל חדש של המכשיר.

אפשרות נוספת היא שאפל תשיק מחשב-לוח המבוסס על מחשב המק מתוצרתה, למרות שמרבית האנליסטים מעריכים כי השקת מכשיר כזה תתרחש רק ב-2010.

* כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009