בקשה לתביעה ייצוגית ב-153 מיליון שקל נגד מנורה מבטחים בפרשת ההלוואות

עניינה של התביעה הן ההלוואות שנתנה החברה, בתיווך שתי סוכנויות ביטוח עיקריות, ללא ביטחונות ותוך סיכון כספי ציבור מבוטחי ביטוח החיים של החברה

חברת מנורה מבטחים החזקות דיווחה הערב (ג') כי נגד חברת הבת, מנורה מבטחים ביטוח, הוגשה היום תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית לבית המשפט המחוזי מרכז.

עניינה של התביעה הן ההלוואות שנתנה החברה, בתיווך שתי סוכנויות ביטוח עיקריות, ללא ביטחונות ותוך סיכון כספי ציבור מבוטחי ביטוח החיים של החברה.

המבקש הינו מבוטח בפוליסת ביטוח חיים של החברה ומבקש לייצג קבוצת מבוטחים, שהם בעלי "פוליסות ביטוח חיים משתתפות ברווחים" של החברה בתקופה שבין אוקטובר 2004 עד סוף מארס 2007.

הסעד המרכזי המבוקש הינו לחייב את החברה להשיב את סכומי ההלוואות הנ"ל בסך כולל של כ-153 מיליון שקל, או למצער סכום ההלוואות שהחברה הצהירה לגביו כי המדובר בחוב מסופק, וזאת בסך של כ-62 מיליון שקל או סכום אחר שיתברר שלא יוחזר.

כמו כן מבוקש לחייב את החברה לפצות את חברי הקבוצה בגין הרווחים שהיו נצברים לזכותם בגין סכומי ההלוואות הנ"ל אילו לא היו מוענקות ללקוחותיה.

בהודעת החברה לבורסה נאמר עוד כי החברה טרם הספיקה ללמוד את התובענה שהוגשה היום, ובשל כך בשלב זה לא ניתן להעריך את סיכויי התביעה ואת הסיכויים לאישורה כתובענה ייצוגית, אולם כבר למקרא ראשון של התובענה, דומה שיהיו בידה טענות הגנה מתאימות כדי לנסות ולהדוף אותה.

נציין כי כפי שפורסם ב"גלובס" אתמול (ב'), גם אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר בודק הלוואות מיוחדות שהעמידה מנורה מבטחים למספר קטן של סוכנים, בעיקר לסוכן ביטוח מסוים, ללא ביטחונות ולמול פוליסות חיסכון שהצבירה בהן לא מספקת לשם מתן ההלוואות בהיקף הגדול שבו ניתנו. ככל הידוע מדובר בהלוואות שניתנו על-ידי החברה בין אוקטובר 2004 עד מארס 2007.