סגירה חיובית באירופה: הדאקס זינק ב-1.7%; הדולר בשפל שנתי מול היורו

קבוצת סווארט', ו-GVT הולנד, חברות פרטיות שבבעלות שאול שני, מוכרות 20% מחברת התקשורת הברזילאית GVT לויונדי הצרפתית לפי שווי של 3.2 מיליארד דולר במזומן ■ קדברי המשיכה לעלות

יום המסחר באירופה ננעל בעליות שערים יפות בהמשך לעליות השערים בוול סטריט, נכון לשעת סגירת הבורסות ביבשת האירופית. הרקע לעליות באירופה הוא נפילתו של הדולר לשפל של שנה ביחס למטבעות מובילים, וכאשר משקיעים מממשים רווחים ומתינים לראות האם ההתאוששות הכלכלית תתפוס תאוצה.

ברקע, נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר אמש (ג') כי מדינות ה-G20 חייבות "להניח את התשתית" לצמיחה בת קיימא. נציגי ה-G20 צפויים להיפגש בפיצבורג ב-24 ו-25 לספטמבר ולדון בדרכים למניעת קריסה כלכלית נופסת.

מדד הדאקס הגרמני הוביל את העליות וננעל בעלייה של 1.7%, הפוטסי הבריטי סגר את יום המסחר בעלייה של 1.15% והקאק הצרפתי סיים את יום המסחר בעלייה של 1.28%.

שאול שני מוכר 20% מ-GVT לויונדי לפי שווי של 3.2 מיליארד ד'

קבוצת סווארט', ו-GVT הולנד, חברות פרטיות שבבעלות שאול שני, מוכרות 20% מחברת התקשורת הברזילאית GVT (סימול: GVTT3.SA בבורסה בסאו-פאולו), לויונדי הצרפתית לפי שווי של 3.2 מיליארד דולר במזומן. עד מועד החתימה על העסקה, שני החזיק 36% מ-GVT. שאול שני ימשיך לכהן כיו"ר של GVT ושומר לעצמו את הזכות למכור את שאר האחזקה שלו ב-GVT לויונדי.

העסקה משקפת ל-GVT שווי שוק של 3.2 מיליארד דולר ומאפשרת לויונדי לרכוש 100% ממניות GVT תמורת 42 ריאל (22.96 דולר) לכל מניה של GVT - פרמיום של 15.8% על מחיר הנעילה של המניה אמש (ג') בבורסה של סאן פאולו, ברזיל. השלמת העסקה מחייבת את אישור הדריקטוריון ופרסום גילוי נאות מצידה של ויונדי לפני ה-16 באוקטובר.

מימושים באסיה

שוקי אסיה ננעלו בירידות שערים. מדד הניקיי היפני ננעל בירידה של 0.78% ומדד ההנג-סנג ההונג קונגי סגר את יום המסחר בירידה של 1.04%. המדדים נסוגו בהובלת היצואניות של יפן ועל רקע פרסום נתוני מאקרו מעורבים באוסטרליה.

סידני ננעלה בטריטוריה השלילית לאחר שהמכירות הקמעונאיות נפלו במפתיע ביולי. אמון הצרכנים עלה פחות מהצפוי בספטבמבר, והיקף מתן המשכנתאות ירד. מדד אמון הצרכנים עלה ב-5.2% ל-119.3 נקודות בספטמבר - הרמה הגבוהה ביותר מאז יולי 2007.

הנתונים עוררו ספק באשר להערכות כי הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) יהיה הבנק המרכזי הבא, לאחר בנק ישראל, שייעלה את הריבית.

נזכיר כי מורגן סטנלי העריך בשבוע שעבר כי ה-RBA ייעלה את הריבית כבר באוקטובר. הריבית באוסטרליה עומדת על 3%.

בואינג צופה כי אזור אסיה פסיפיק יהפוך לשוק התעופה הגדול בעולם בתוך 20 שנה. חברות התעופה באזור ישקיעו 1.1 טריליון דולר ברכישת מטוסים חדשים, 35% משווי השוק העולמי. בואינג מעריכה כי חברות התעופה באזור ירכשו 8,960 מטוסי נוסעים חדשים בהיקף של 1.1 טריליון דולר ובכך ישולשו ציי המטוסים של החברות באזור מ-3,910 מטוסים ל-11,170.

חברות מבוססות יצוא איבדו גובה על רקע התחזקותו הנמשכת של הין ביחס לדולר; הונדה , קנון , סוני .

Hynix סמיקונדקטור (סימול: 000660 בסיאול) מתחזקת לאחר שמריל לינץ' עדכן מעלה את המלצתו ליצרנית השבבים השנייה בגודלה בעולם ל"קנייה" מ"תשואת חסר", ושידרג את מחיר היעד ל-30 אלף וון למניה.

[לטבלת שערי חליפין]