ורד דר: "מה היעד של בנק ישראל ולמה הוא חושב שזה יעבוד?"

הכלכלנית הראשית בבית ההשקעות פסגות, במסגרת בכנס של פורום CFO שנערך היום בכפר בלום: "בנק ישראל כבר לא מתכסה מאחורי יעד רזרבות, ואנשיו פשוט קונים וקונים כמה שרוצים"

התקפה חריפה של בית השקעות פסגות על מדיניות ההתערבות בדולר של בנק ישראל: "בהתערבות בשוק המט"ח בנק ישראל מנסה לשנות משהו, הם כבר לא מתכסים מאחורי יעד רזרבות כמו שטענו כשהתחילה ההתערבות, אלא הנגיד סטנלי פישר ואנשיו פשוט קונים וקונים כמה שרוצים". אומרת ורד דר, כלכלנית ראשית בפסגות.

"אני לא יודעת להסביר מה בנק ישראל מנסה לעשות. לא יודעת להסביר מה הוא עושה, לא מבינה מה היעד לא המטרה ולא למה הם חושבים שזה יעבוד". דר דיברה בכנס של פורום CFO שנערך היום זו השנה החמישית בכפר בלום.

אני רוצה להדגיש" אומרת דר, "הסיפור הוא הדולר לא השקל. הדולר מתחזק ונחלש בעולם -לא השקל נחלש או מתחזק מול הדולר. הדולר נחלש בכל העולם כי ארצות הברית מדפיסה כסף ותעלה ריבית הכי מאוחר, ולכן בהחלט יכול להיות שהדולר ימשיך להיחלש". היא אומרת.

"נכון שיש עכשיו רעש גדול של יצואנים, וצעקות 'אי אפשר ככה' ואי-אלו תנועות של ספקולנטים. אבל כבר שש שנים שהדולר נחלש מול האירו. השקל מתנהג כמו האירו - וכשהאירו מתחזק כך גם השקל". לדבריה.