בזק בינלאומי נבחרה לספקית האינטרנט של צה"ל למשך 5 שנים

במכרז, בהיקף עשרות מיליוני שקלים, התמודדו גם 013 נטוויז'ן ו-012 סמייל ■ בית המשפט דחה את בקשת 012 סמייל למנוע את הזכייה

הישג ענק לבזק בינלאומי: החברה זכתה במכרז לאספקת אינטרנט לצה"ל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. במסגרת תנאי המכרז היא תהיה ספקית האינטרנט הבלעדית לתקופה של 5 שנים ותיתן שירותים לאלפי מנויים בצה"ל ובמערכת הביטחון. במכרז, שהתנהל כמכירה פומבית באינטרנט, התמודדו גם 013 נטוויז'ן ו-012 סמייל .

לא היה פגם במכרז

תוצאות המכרז התקבלו ב-30 ביוני, וכשבועיים לאחר מכן פנתה 012 סמייל לבית המשפט וביקשה לעכב את הזכייה בטענה כי ועדת המכרזים החליטה להקפיא את ההתמחרות באינטרנט והמשיכה רק למחרת. לטענתה, ועדת המכרזים לא היתה רשאית להקפיא את הליכי ההתמחרות המקוונת, ועל כן היו צריכים לבחור בהצעתה - שהיתה, לשיטתה, הזולה ביותר בעת הקפאת המכרז.

בזק בינלאומי, שיוצגה בידי עורכי הדין אייל בליזובסקי ואביאל פלינט ממשרד לוי, מי-דן ושות', ומשרד הביטחון, שיוצג בידי עו"ד יעקב גורנשטיין מפרקליטות מחוז תל-אביב, טענו בתגובה כי ועדת המכרזים היתה רשאית להקפיא את המכרז, ולא נפל כל פגם בהחלטתה לעשות כן.

בזק בינלאומי ומשרד הביטחון גם עמדו על כך שהעתירה הוגשה באיחור המחייב את דחייתה, וטענו כי בכל מקרה בעת הקפאת המכרז, ההצעה הזולה ביותר היתה דווקא הצעת בזק בינלאומי ולא הצעת 012 סמייל. השופט יהודה זפט, שדן בתיק, דחה את טענותיה של החברה ואישר בתחילת אוגוסט את זכיית בזק בינלאומי.