מאינד מסיימת את סאגת ה-ARS: תפוצה ב-18.5 מיליון דולר

מתכננת לחלק דיבידנד של 15 מיליון דולר ■ מאינד היתה בהליכי בוררות נגד קרדיט סוויס וטענה כי הבנק ביצע את ההשקעות בניגוד להנחיות החברה ■ ברבעונים האחרונים מאינד מחקה 20.2 מיליון דולר מהשקעתה ב-ARS

לאחר תקופה של שנה וחצי, מאינד יכולה סוף-סוף לשים מאחוריה את פרשת ההשקעות ב-ARS. בדיווח לקוני שהעבירה אתמול (ד') לבורסה דיווחה החברה ש"צפוי גידול מהותי בהכנסות המימון ברבעון השלישי", ובהודעה עצמה מופיעה הסיבה: הסכם שבמסגרתו תקבל החברה 18.5 מיליון דולר.

מאינד ניהלה בחודשים הליך בוררות מול בנק ההשקעות קרדיט סוויס, שדרכו בוצעה השקעתה בניירות ערך מסוג ARS. מאינד טענה שההשקעות בוצעו בניגוד להנחיות החברה, ולכן גם כשחברות אחרות, ובהן טבע, הגיעו לפשרה עם קרדיט סוויס, מאינד המשיכה בהליך הבוררות.

במשך התקופה מחקה מאינד קרוב ל-100% מאחזקתה ב-ARS, סכום של 20.2 מיליון דולר. מכאן שבמסגרת הבוררות היא תקבל בחזרה את רוב הסכום שנמחק. ההודעה של מאינד הגיעה מוקדם מהצפוי, מכיוון שבדיווחים קודמים שלה היא צפתה שהדיונים הבאים בהליך הבוררות ייערכו בנובמבר-דצמבר. אגב, סאגת ה-ARS לא הייתה הסאגה הפיננסית הראשונה שקשורה למאינד. לפני מספר שנים היא השקיעה 30 מיליון דולר בפיקדונות ולא קיבלה עליהם הכנסות ריבית בגלל הימור שגוי על גובה ריבית הליבור. עכשיו יכולה מאינד לפתוח פרק חדש ולהתמקד בפעילות האמיתית שלה, אספקת פתרונות תוכנה המיועדים לבילינג (גבייה) וטיפול בלקוחות.

בקופת החברה היו בסוף הרבעון השני 11.8 מיליון דולר, וכעת עם הסכום הנוסף שיתקבל, מאינד מתכננת לחלק לבעלי המניות את הדיבידנד הגדול ביותר בתולדותיה. החברה תפנה לבית המשפט לבקש אישור לחלק 15 מיליון דולר כדיבידנד. האישור נדרש מכיוון שהרווחים הצבורים של מאינד לא מספקים לחלוקת דיבידנד לפי החוק הישראלי. בהנחה שמאינד תקבל את האישור, הדיבידנד למניה יהיה בגובה 80 סנט, בעוד שמניית מאינד נסחרת בנאסד"ק במחיר של דולר אחד. שווי השוק של החברה הוא 19 מיליון דולר. בתגובה להודעה זינקה מניית מאינד ב-37% במהלך יום המסחר בבורסה בתל-אביב.