עופרה שטראוס - נציגה ישראלית ברשימה העולמית של הנשים החזקות בעסקים

יו"ר קבוצת שטראוס זכתה להיכנס למקום ה-45 בדירוג הגלובלי של מגזין "פורצ'ן" ■ בדירוג האבסולטי נמצאת במקום הראשון אינדרה נואי מפפסיקו ■ אופרה ווינפרי נמצאת במקום השישי ומרדית' וויטני במקום ה-39

המגזין האמריקני "פורצ'ן", הידוע בחיבתו לדירוגים, פירסם מספר דירוגים של נשות העסקים החזקות בעולם.

עופרה שטראוס הישראלית זכתה במקום 45 ברשימה העולמית של הנשים החזקות בעסקים, והיא הנציגה הישראלית היחידה בדירוג. עם זאת, יו"ר קבוצת שטראוס לא נכנסה לרשימה האבסולוטית של 50 הנשים החזקות - שם במקום הראשון נמצאת אינדרה נואי מפפסיקו .

אשת הבידור אופרה ווינפרי, החולשת על תאגיד הארפו, נמצאת במקום השישי ברשימה, ואנליסטית הבנקים המפורסמת שחזתה את המשבר, מרדית' וויטני, הגיעה למקום ה-39, ונמצאת גם במקום ברשימת הנשים החזקות הצעירות ביותר - שנייה רק למריסה מאייר מגוגל (34).

את רשימת הנשים מקבלות השכר הגבוה ביותר מובילה ספרא כץ, מנכ"לית אורקל , עם שכר שנתי של 42.4 מיליון דולר אשתקד. כץ מדורגת במקום ה-12 ברשימה הכוללת. נואי, יו"ר ומנכ"לית פפסיקו, אגב, נמצאת במקום ה-10 מבחינת שכר, עם שכר של 14.9 מיליון דולר ב-2008.

עוד בין השמות המוכרים ניתן למצוא את קרול בארטס, מנכ"לית יאהו , במקום השמיני ברשימה הכוללת. בארטס "זכתה" השבוע לזעם המשקיעים בחברת האינטרנט, לאחר שדיווח לרשות ניירות הערך האמריקנית (ה-SEC) חשף כי מכרה מניות תמורת 2 מיליון דולר.