אוסטרליה אישרה את פרויקט הגז גורגון בעלות של 37 מיליארד דולר

מדובר בפרויקט המחצבים הטבעיים הגדול ביותר בהיסטוריה של אוסטרליה ■ שברון הודיעה כי בכוונתה לצמצם את אחזקתה בפרויקט ל-47.75% מ-50% ■ אקסון מובייל ורויאל דאטש של יחזיקו ב-25% כל אחת

פרויקט הגז הטבעי גורגון שבמערב אוסטרליה קיבל את האישור הסופי של ממשלת אוסטרליה - מדובר בפרויקט המחצבים הטבעיים הגדול ביותר בהיסטוריה של אוסטרליה. הפרויקט - מיזם משותף של שברון , אקסון מובייל ורויאל דאטש של צפוי לעלות 37 מיליארד דולר ולהתחיל להפיק גז בשנת 2014. כך מוסרת שברון.

בנוסף, שברון הודיעה כי בכוונתה לצמצם את אחזקתה בפרויקט ל-47.75% מ-50%, ברגע שיושגו האישורים הרלוונטים באשר להסכם מימון עם אוסקה גז וטוקיו גז . בינתיים, לאקסון מובייל ורויאל דאטש תהיה אחזקה של 25% כל אחת.

פרויקט גורגון, הכולל מתקנים להפקת גז נוזלי, עומד על מאגר של 40 טריליון רגל מעוקב גז טבעי ובכך יכפיל את עתודות הגז הטבעי של אוסטרליה שמבקשת לעמוד בעליית הביקושים לאנרגיה באסיה.

ביום חמישי שעבר, שברון הודיעה כי חתמה על הסכם לאספקת גז טבעי ליפן ודרום קוריאה שמקורו במאגר גורגון ושוויו נאמד ב-60 מיליארד דולר. על פי תנאי ההסכם, שברון תספק 3 מיליון טון גז טבעי בשנה לאוסקה גז, טוקיו גז ו-GS קלטקס.

בחודש שעבר, אקסון מובייל חתמה על חוזה בשווי 41 מיליארד דולר לאספקת גז טבעי לחברת פטרוצ'יינה במשך 20 שנה.