תביעה: "אפריקה מגורים ודנקנר השקעות נסוגו מעסקה בחוסר תום-לב"

האחים משה ויגאל גינדי וחברת הבנייה א. זיתוני תובעים 10 מיליון שקל מאפריקה מגורים ומדנקנר השקעות, בטענה כי נפרו הסכם למכירת קרקע לבניית 156 יחידות דיור בשכונת אם-המושבות בפתח-תקווה

האחים משה ויגאל גינדי וחברת הבנייה א. זיתוני, שבבעלות אבי זיתוני, תובעים בבית המשפט המחוזי מרכז 10 מיליון שקל מאפריקה מגורים שבשליטת לב לבייב ומדנקנר השקעות שבשליטת יצחק תשובה, בטענה כי נסוגו מעסקת נדל"ן בחוסר תום-לב. מדובר בעסקה למכירת קרקע לבניית 156 יחידות דיור בשכונת אם-המושבות בפתח-תקווה.

באמצעות עוה"ד בועז אדלשטיין והילה לב ממשרד גולדמן, ארליך, גבר, אדלשטיין ושות' טוענים גינדי וזיתוני, כי המשא-ומתן לרכישת הקרקע מאפריקה ודנקנר החל במארס השנה ביוזמת המתווך יניב עטרה. בפגישה במארס, בנוכחות מנכ"ל אפריקה מגורים גילי דקל וסמנכ"ל השיווק ירון צוברי, סוכמו התנאים המסחריים לעסקה והתמורה בסך 36 מיליון שקל. בתום הפגישה לחצו הצדדים ידיים, ודקל אף ציין מפורשות כי אפריקה ודנקנר עוצרות בזה כל משא-ומתן למכירת המגרש לגורם אחר.

עורכי הדין ניהלו משא-ומתן והחליפו טיוטות הסכמים, אולם במקום לשלוח טיוטת הסכם לחתימה כפי שסוכם, קיבל זיתוני טלפון מדקל, שהודיע כי אפריקה ודנקנר לא ימשיכו במשא-ומתן. דקל סירב להסביר מדוע ואמר: "אל תמשוך אותי בלשון". בדיעבד התברר גע אפריקה ודנקנר פרשו מהמשא-ומתן משום שקיבלו הצעה טובה יותר מחברת גינדי החזקות, שבבעלות האחים עו"ד ליטל גינדי-מטלון, רו"ח אבי גינדי, עו"ד גיא גינדי ורו"ח רועי גינדי.

כשנודע הדבר, בשל הקרבה המשפחתית בין הגינדים שבשתי החברות, הודיעה גינדי החזקות כי היא תצטרף לרכישה עם האחים גינדי וזיתוני. אפריקה ודנקנר דרשו כי העסקה תבוצע בתנאים שסוכמו עם גינדי החזקות: התמורה תהיה 37.5 מיליון שקל, דמי התיווך של המוכרים (חצי אחוז) ישולמו גם הם על-ידי הקונים, ותנאי התשלום ישתנו.

גינדי וזיתוני נאלצו להסכים, ושוב נוהל משא-ומתן אינטנסיבי בו לובנו כל הסוגיות והוחלפו טיוטות הסכמים. אלא שלטענתם, במקום לקבל טיוטת הסכם לחתימה כמוסכם, שוב נסוגו אפריקה ודנקנר מהעסקה בשל משא-ומתן מקביל שניהלו עם צד שלישי - קבוצת מגדלים המארגנת קבוצות רכישה. הפעם קיבלו גינדי וזיתוני הודעת דוא"ל לקונית מפרקליטם של המוכרים: "הפער בין הצדדים ניכר. לפיכך, מרשותיי מודיעות בזאת על סיום המשא-ומתן בנידון".

גינדי וזיתוני טוענים כי הודעה זו "משולה לחתן שהודיע לכלתו על ביטול החתונה זמן קצר לפני כן - באמצעות משלוח הודעת דוא"ל". הם מכחישים כל פערים מהותיים ותוהים מדוע המוכרים סירבו להצעתם להיפגש כדי ליישב כביכול את הפערים. לטענתם, מדובר בהפרה יסודית של ההסכם, והם תובעים פיצויי קיום בגובה הרווחים שיכלו להפיק אלמלא הפרת ההסכם.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת"א 09-09-13238).

דובר אפריקה מגורים מסר בתגובה: "מדובר בתביעה מופרכת וחסרת כל יסוד משפטי. העניין יבורר במלואו בבית המשפט".