לשכות המסחר: עלייה של 7% במכירות רשתות השיווק בחגים

באיגוד מציינים כי העלייה הצפויה השנה מתונה מזו של חודש החגים ב-2008, שעמדה על 10%, אולם עם זאת היא משקפת גידול בהשוואה לממוצע השנתי

חודש החגים השנה יביא לעלייה של 7% במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי בני-קיימא וכלי בית - כך עולה מסקירה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, לקראת ראש השנה ותקופת החגים.

הסקירה בחנה את התנהגות מדדי המכירות של רשתות השיווק בשנים 2003-2008. מהניתוח עולה כי ב-6 השנים האחרונות נרשמה עלייה ממוצעת של 7% בסך המכירות ברשתות השיווק בתקופת החגים בהשוואה לחודש שקדם לה, וירידה ממוצעת של 8% במכירות שלאחר החגים.

בשנים 2003-2008 נרשמה עלייה ממוצעת של 9% במכירות המזון בחודש החגים, לעומת ירידה של 8% בחודש שלאחר החג. במכירות טקסטיל והלבשה נרשמה עלייה ממוצעת של 12% בחודש החגים, לעומת ירידה ממוצעת של 1% בחודש שלאחר החג. במכירות מוצרי בני-קיימא (דוגמת מוצרי חשמל לבית) נרשמה בחודש החגים עלייה של 12% בהשוואה לחודש הקודם, ולאחר החגים היתה ירידה של 18% במכירות.

את הצמיחה הבולטת ביותר, של 99% בממוצע, הציגו מכירות כלי הבית והמטבח, לעומת צניחה של 36% בממוצע לאחר החגים.

באיגוד מציינים כי העלייה הצפויה השנה מתונה מזו של 2008, שעמדה על 10%, אולם עם זאת היא משקפת גידול בהשוואה לממוצע השנתי.