שיא שנתי בוול סטריט לאור נתוני המאקרו וחולשת הדולר

גלובס tv הדאו ג'ונס עלה ב-108 נק' או 1.1% ל-9,791 נק' ■ מדד המחירים לצרכן באוגוסט עלה ב-0.4% והתפוקה התעשייתית עלתה ב-0.8% ■ קריקס זינקה ב-46% ■ אומניטור זינקה ב-26.4% ואדובי איבדה 6.4%

וול סטריט המשיכה לטפס גם היום והמדדים המובילים שברו עוד שיא שנתי בעקבות נאומו המעודד של ברננקי אתמול בוא הכריז על סיום המיתון. גם חדשות מעניינות מתחום המיזוגים והרכישות ליבו את השוק, זאת בעוד מדד הפחד מצוי ברמת שפל שנתית והדולר גם הוא נפל לשפל שנתי כנגד המטבעות המרכזיים.

גם נתוני המאקרו החיוביים עודדו את המשקיעים להמשיך ולהשקיע בארה"ב. מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.4%, מעט יותר מהציפיות בעיקר כתוצאה מהעלייה החדה שנרשמה באוגוסט במחירי הדלקים, עם זאת המדד בארה"ב עדיין מצוי מתחת לטווח התחזית של הפד' ואינו מהווה גורם אינפלציוני מאיים. בנוסף דווח על עלייה חדה מהצפוי בתפוקה התעשייתית שהגבירה את הציפיות להתאוששות בכלכלה הריאלית והקפיצה את מניות התעשייה בוול סטריט, בהן נציין את מובילת השוק, מניית ג'נרל אלקטריק שטיפסה בשלושת ימי המסחר האחרונים ביותר מ-15% וקיזזה את הירידות שנרשמו בה השנה.

שר האוצר, יובל שטייניץ, סגר היום את המסחר בבורסת נאסד"ק.

כאמור, השוק ממשיך להיות מושפע מנאומו של ברננקי, יו"ר הפדרל ריזרב, שאמר אתמול כי "המיתון כנראה הסתיים". והיום התבטא המשקיע המיליארדר, וורן באפט, שאמר שהכלכלה מגיבה לתוכנית התמרוץ של הממשל והוסיף שהוא רוכש מניות. באפט העריך כי השוק האמריקני מצא את התחתית וכי הוא אינו הולך לפגוש אותה שוב. "הכלכלה לא זינקה אך הפסיקה להידרדר".

ב-Robert W. Baird אמרו כי "נכון לעכשיו, הימור נגד השוק הוא בבחינת מלחמה במגמה וב'פד', וזה לא שילוב טוב להילחם נגדו".

נגיד ה'פד' לשעבר, אלן גרינספן, מודאג מכך שבית המחוקקים האמריקני יפגע במאמצי הבנק המרכזי לרסן את המדיניות המוניטארית שלו. וכי האינפלציה הגבוהה "תציף" את שוק האג"ח. "אני מודאג מהפוליטיקה האמריקנית; האם הקונגרס ירגיש בנוח עם הסרת תוכנית התמריצים? אני לא בטוח", אמר גרינספן ללקוחות של דויטשה בנק בטוקיו. נציין כי נגיד ה'פד' לשעבר משמש כיועץ לבנק הגרמני. "כשהאינפלציה תרים את ראשה היא תציף את שוק האג"ח ארוך הטווח", אמר גרינספן.

מגזר הנפט שוב בלט היום, כאשר דו"ח המלאים הצביע על ירידה חדה בהרבה מהציפיות במלאי הנפט הגולמי בשבוע שעבר, הירידה במלאי גרמה לשוק להגיב בחדות והעבירה את החוזה מירידה של 0.5% לעלייה של כ-1.4% לרמה של 72.5 דולר לחבית, זאת לאחר שאמש חצה את רמת 70 הדולר לחבית. חברת אנדרקו דיווחה היום על תגלית נפט בקידוח "ונוס" בסיירה ליאון, כך על פי ה"פייננשל טיימס".

מדד אוגוסט עלה ב-0.4%

ב-15:30, שעון ישראל, פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, שעלה ב-0.4% לעומת צפי לעלייה של 0.3%, ולעומת קיפאון בחודש יולי. מדד הליבה, שאינו כולל מחירי מזון ואנרגיה, עלה בהתאם לציפיות ב-0.1%, בדומה ליולי.

ב-16:15 פורסמו נתונים אודות התפוקה התעשייתית לחודש אוגוסט, אשר עלתה ב-0.8% לעומת צפי לעלייה של 0.6%. הנתון מהחודש הקודם עודכן חדות למעלה לעלייה של 1% לעומת פרסום קודם של 0.5%. מדד ניצולת הייצור עלה ל-69.6% לעומת צפי ל-69%.

עוד נתון חיובי זרם לשוק ב-21:00 שעוננו, אז פורסם כי מדד הביטחון של ה-NAHB, האיגוד הלאומי של קבלני הבנייה, עלה בחודש ספטמבר זו הפעם השלישית ברציפות לרמה של 19 נקודות.

דאו-ג'ונס S&P 500 נאסד"ק

אדובי סיסטמס העלתה תחזיות והגישה הצעת רכש

לאחר הנעילה אורקל צפויה להציג עלייה של סנט בודד ברווחי הרבעון הראשון של 2010 ל-30 סנט למניה.

אדובי סיסטמס הגישה הצעת רכש בהיקף כ-1.8 מיליארד דולר במזומן לחברת השירותים המקוונים Omniture . אדובי אמרה כי הרכישה, שצפויה להסגר ברבעון הרביעי, תוסיף לרווח המתואם שלה בשנת הכספים 2010. אדובי גם הדגישה את תחזיותה לרבעון הרביעי הפיסקלי, ללא השפעת עסקת אומניטור. החברה מצפה להציג ברבעון זה הכנסות של 690-740 מיליון דולר ורווח של 33-39 סנט למניה.

JP מורגן אמר אתמול כי הוא עשוי להגדיל בשנה הבאה את הדיבידנד שלו ולהפסיק את הגדלת רזרבות שלו מוקדם מהצפוי. זאת, אם הכלכלה תמשיך להתאושש.

ההטבות שבמעמד "תרופת יתום" הקפיצו את קיריקס

מניית קיריקס בולטת לחיוב ומזנקת לרמת שיא שנתית לאחר שקיבלה אישור לתרופה הניסיונית שלה לטיפול בסרטן בסטטוס של "תרופת יתום" מה-FDA בארה"ב. התמריצים הכלולים במעמד זה הם בלעדיות למשך 7 שנים, עזרה בתכנון ניסויים קליניים, הפחתה בעמלות והטבות מס. החברה הודיעה כי הניסויים המאוחרים יחלו לקראת סוף השנה.

פרטנר נסחרה על רקע החלטת בעלי המניות של האציסון לאשר, כצפוי, את מכירת השליטה בה לחברת סקיילקס של אילן בן-דב.

חברת סאיקלון, חברה בת של אלביט מערכות , מתכננת לקלוט בחודשים הקרובים כ-20 עובדים במפעל שלה בכרמיאל. כך נודע ל"גלובס". זאת, בניגוד לדיווחים לפיהם החברה העבירה חלק מקו הייצור שלה לרומניה, מה שעלול היה להביא לפיטורי עובדים בישראל.

נייס ריכזה עניין לאחר שדיווחה כי קיבלה הזמנת המשך בהיקף של 4 מיליון דולר, ל"גלוב" נודע כי המזמין הוא בנק JP מורגן.

עוד בסקטור הטכנולוגיה בלטו גילת , אורכית וטאואר - שלושתן על רקע חוזים חדשים עליהם דיווחו בימים האחרונים. גילת דיווחה על חוזה עם חברת צ'יינה יוניקום מסין לפריסת רשת תקשורת לוויינית, אורכית חתמה שלשום על חוזה עם חברת תקשורת בהודו וטאואר הודיעה אתמול על חוזה נוסף בקוריאה, עליו דווח ב"גלובס" כבר בשבוע שעבר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]