קו מנחה במגעים מתקדמים לרכישת אתר "אייס" מקבוצת סיגלר

באחרונה חתמה קו מנחה, מפעילת אתר "ביזפורטל", על הסכם למיזוג פעילות עם חברת המידע הבורסאי אי-אונליין ■ המשנה למנכ"ל קו מנחה: "יש לנו הרבה מאוד הזדמנויות ועסקאות שאנו בוחנים כל הזמן"

קבוצת קו מנחה , מפעילת אתר המידע הבורסאי והתוכן "ביזפורטל", מנהלת מגעים מתקדמים עם קבוצת סיגלר, בבעלות המו"ל יובל סיגלר, לרכישת אתר החדשות "אייס" (ICE), המתמקד בפרסום, שיווק ומדיה - כך נודע ל"גלובס".

ל"גלובס" נודע כי נקודת המוצא של קו מנחה היא שצירוף ורטיקלי של מותג התוכן "אייס" לפעילות של "ביזפורטל" יכולה לשדרג אותו משמעותית מבחינת היקף החשיפה.

"ביזפורטל" הוא אתר תוכן המספק מידע בורסאי, חדשות שוק ההון וסקירות שונות, לצד ידיעות כלכליות כלליות וידיעות שיווקיות. עם זאת, הצד ה"ברנז'אי" של פרסום ומדיה לא חזק במיוחד ב"ביזפורטל": בעבר היה קיים סוג של שיתוף-פעולה תוכני בין אתר "אייס" ל"ביזפורטל" בנושאי תוכן, והאתרים פרסמו ידיעות זה של זה, כאשר עיקר הידיעות שנלקחו מ"אייס" היו בנושאי מדיה ופרסום. קו מנחה נמצאת כיום בשליטת משפחת בגס וקמן אחזקות של רוני אלרואי.

אתר "אייס" קיים מאז סוף שנות ה-90 כאתר אינטרנט, שהתפתח מתוך עיתון הפקס היומי "נמר של נייר", שיוצא לאור גם היום. "אייס" היה אתר האינטרנט הראשון בישראל שהוקדש כולו לנושאי פרסום, שיווק, מדיה ואינטרנט, ובתחילת דרכו אף סיפק תוכן בתשלום - הרבה לפני שבאתרים אחרים החלו לחשוב על מודל זה. מאוחר יותר עוצב האתר מחדש, הורחב והפך לחינמי. האתר ועיתון הפקס מפרסמים גם מודעות דרושים בתשלום לקהיליית הפרסום, יחסי הציבור, המדיה והשיווק.

בעבר התקיימו מספר גישושים לרכוש את "אייס" מידי יובל סיגלר, בין השאר גם על-ידי פורטל MSN, אולם גישושים אלה לא הבשילו לידי עסקה.

כפי שפורסם ב"גלובס", לפני כשבועיים חתמו חברות המידע הבורסאי קו מנחה ואי-אונליין על הסכם למיזוג פעילויותיהן, המתרכזות בעיקר במתן מידע בורסאי בזמן אמת. העסקה תבוצע בדרך של החלפת מניות לפי מחזורי הפעילות של שתי החברות, ולא תכלול את אתר "ביזפורטל" של קו מנחה. העסקה עדיין כפופה לאישורים שונים, לרבות אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

אופיר שטוייר, המשנה למנכ"ל קו מנחה, מסר בתגובה: "יש לנו הרבה מאוד הזדמנויות ועסקאות שאנו בוחנים כל הזמן. כחברה בורסאית, אם יהיה משהו שנידרש עליו לדיווח - נדווח. אנו מחפשים כל הזמן הזדמנויות להתרחב ולצמוח".

בקבוצת סיגלר סרבו להגיב לידיעה.