גם יורופורט של קירשנבאום במו"מ לרכישת לגנא מאזורים

בכל הנוגע ליורופורט, זו אינה הפעם הראשונה שהיא מתעניינת ברכישת חברת נדל"ן הנמצאת בקשיים ■ לפני כמה חודשים רכשה יורופורט את השליטה בחברת דירקט קפיטל, של אריה פרשקובסקי

למרות מצבה הקשה, יש לא מעט מתעניינים בחברת הנדל"ן לגנא שבשליטת אזורים . ל"גלובס" נודע כי אזורים מנהלת משא ומתן למכירת לגנא עם חברת יורופורט של מוטי קירשנבאום; עם רו"ח חיים אסאייג, המייצג קבוצת משקיעים; עם חברת טאגור, ועם משפחת דוד עיני. מדובר במגעים ראשונים בלבד והרוכשים הפוטנציאלים מבצעים בדיקת נאותות לנכסי החברה.

בכל הנוגע ליורופורט, זו אינה הפעם הראשונה שהיא מתעניינת ברכישת חברת נדל"ן הנמצאת בקשיים. לפני כמה חודשים רכשה יורופורט את השליטה בחברת דירקט קפיטל, של אריה פרשקובסקי, שנקלעה לקשיים יורפורט רכשה את השליטה תמורת 20 מיליון שקל בלבד שהוזרמו לחברה.

נזכיר כי בנובמבר 2006 רכשה אזורים, שבשליטת שעיה בוימלגרין, את לגנא מידי יעקב אנגל תמורת 430 מיליון שקל. העסקה בוצעה לפי שווי חברה של 600 מיליון שקל ומאז צנחה המניה ב-95% משווייה, כשכיום היא נסחרת לפי שווי של 30 מיליון שקל בלבד.

בהמשך הזרימה אזורים הון נוסף לחברה ובסך הכול הושקעו בה 500 מיליון שקל שירדו לטמיון. "לא נשקיע בלגנא יותר. גם פרויקטים כושלים בסוף נמכרים", אמר היום מ"מ מנכ"ל החברה, יעקב סיסו, באסיפת האג"ח של אזורים.

לגנא סיימה את הרבעון השני עם גרעון של 210 מיליון שקל בהון העצמי והיקף חובות של 2 מיליארד שקל. רואי החשבון של החברה צירפו הערת "עסק חי" המטילה ספק ביכולת ההישרדות שלה.

בתוך כך, קיימה היום כאמור אזורים אסיפה למחזיקי האג"ח שלה בשלוש הסדרות. סיסו התייחס באסיפה לרכישות שביצעה בשנים האחרונות אזורים, ובראשן לגנא, ולא התבייש לומר כי מדובר בעסקאות גרועות. "העסקאות נעשו במחירים גבוהים והתבררו כלא נכונות. במבחן ההיסטוריה אלו השקעות לא מוצלחות בלשון המעטה", הוסיף סיסו.

"העסקאות היו לא נכונות"

מנהלי החברה ציינו באסיפה כי אזורים תמשיך במסע המימושים ותעביר את המיקוד העסקי שלה מחו"ל לישראל. "מכרנו את עסקי התיירות ואנו פועלים על מנת לממש את הפעילות במזרח אירופה ואת הקרקעות שנרכשו בקנדה, ברזיל, ארה"ב והודו", אמר סיסו. הוא סייג את הדברים ואמר כי לא יממש נכסים בכל מחיר. "נממש מה שאפשר לממש ברווח, ומה שלא - אז נמתין".

סיסו נשאל במהלך האסיפה גם על מערכת היחסים עם הבנקים, והשיב כי היחסים טובים. "מערכת היחסים עם בנק הפועלים מצוינת. מזל שהיו הבנקים שהיו מחוברים לקרקע ולא נכנסו לפאניקה כמו אלו שביקשו מאיתנו בתחילת המשבר לפדות באופן מיידי ניירות ערך", עקץ סיסו את המשקיעים המוסדיים.

"הוספנו שעבוד שוטף על חברת הבת 'אזורים בנין' לטובת הבנקים בגין האשראי, ואנו בדין ודברים עמם לביטול קובננטים, אך שם שטח כבוש קשה לשחרר - אולי זה יקרה בעתיד".