אקוויטי 1 של גזית גלוב מכרה את אחזקותיה ברמקו-גרשנסון

(עדכון) תרשום רווח הון של 6 מיליון דולר ■ גזית גלוב החזיקה בשרשור בכ-5% ממניות קרן הרי"ט ואף ביקשה למנות דירקטורים מטעם אקוויטי 1 בקרן ■ בינתיים, גייסה FCR של גזית גלוב 75 מיליון דולר באג"ח להמרה

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל חיסלה את פוזיציית ההשקעה שלה בקרן ה-REIT האמריקנית רמקו-גרשנסון נכסים , כך נודע ל"גלובס". מניות הקרן רשומות למסחר בבורסה בניו-יורק, שם הן נסחרות לפי שווי-שוק של 162.59 מיליון דולר. הקרן השלימה בשבוע שעבר הנפקת מניות במסגרתה גייסה 97.3 מיליון דולר נטו.

גזית גלוב החזיקה בשרשור בכ-5% ממניות רמקו-גרשנסון, לאחר שקרן REIT אמריקנית אחרת שבשליטתה, Equity 1 הנסחרת באותה הבורסה, רכשה במהלך החודשים פברואר ומארס השנה 1.79 מיליון מניות תמורת 9 מיליון דולר, ואף ביקשה למנות 2 דירקטורים בחברה. גזית גלוב מחזיקה בכ-52% ממניות קרן ה-REIT האמריקנית Equity 1 במישרין ובאמצעות החברה הבת הקנדית, FCR , בהם הם מחזיקים נכון לסוף הרבעון השני ב-51.9% מהמניות.

Equity 1 של גזית גלוב מכרה את מניות רמקו-גרשנסון בשתי מנות, ובשער ממוצע של 8.55 דולר למניה - גבוה משער הרכישה, 6 דולר למניה. לפיכך רשמה הקרן האמריקנית רווח הון של כ-6 מיליון דולר.

REIT היא קרן השקעה בנדל"ן בנאמנות (Real Estate Investment Trust) ומעמדה הוא כשל חברה בע"מ במעמד מיוחד מבחינת מיסוי. זוהי שותפות נדל"ן אמריקנית סחירה שעליה לחלק דיבידנד שנתי של יותר מ-90% מהכנסתה החייבת במס. מרבית הכנסותיה של קרן ה-REIT צריכות לנבוע מנכסים מניבים או מריבית על משכנתאות. כקרן REIT, פטורה השותפות מתשלום מס הכנסה, בו חייבים השותפים הזוכים לדיבידנד.

FCR ממשיכה לגייס באג"ח להמרה

בתוך כך, FCR (ששמה המלא הוא First Capital Realty) השלימה ביום שישי גיוס של 75 מיליון דולר באג"ח להמרה הנושאות ריבית שנתית של 6.25% ואשר רשומות למסחר בבורסה בטורונטו. מדובר בחוב נחות מבחינת עדיפות הפירעון שלו ביחס לחובות אחרים. האיגרות ייפדו בסוף 2016 וניתנות להמרה בשער 22.9 דולר קנדי למניה - כלומר, ביחס לשער הנעילה של יום המסחר האחרון ההמרה רחוקה ב-20.2% מהכסף.

תמורת גיוס החוב של FCR תשמש הן לפירעון קווי אשראי בנקאיים והן למימון עסקאות חדשות או פיתוח מחדש של מרכזים מסחריים שכונתיים מעוגני סופרמרקטים ורשתות דראגסטור קיימים. כמו בסדרות האג"ח להמרה האחרות של החברה הקנדית, תשלומי הריבית והקרן יבוצעו לא במזומן כי אם בהנפקת מניות לפי 97% מהממוצע המשוקלל של שערי ומחזורי המסחר במניה ב-20 ימי המסחר שקדמו ל-5 ימי המסחר האחרונים לפני מועד התשלום.

כך למשל, אלוני חץ הישראלית, שמחזיקה ב-13.8% מהחברה הקנדית (גם כן נכון לסוף יוני) העדיפה ביוני האחרון לרכוש מניות של גזית גלוב עצמה ולמכור לאחרונה את האחזקות שלה באג"ח להמרה של FCR. נכון למועד אותה עסקה, הניבה תשואת הדיבידנד של מניית גזית גלוב תשואה גבוהה יותר מהתשואה לפדיון באג"ח להמרה של FCR. כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, אלוני חץ השלימה מכירתן של מחצית המניות של גזית גלוב שהונפקו לה ביוני ביום שלישי האחרון.

Ramco-Gershenson Properties