אופטימיות זהירה; ה'פד' צפוי לפרסם תחזית חיובית

ביום רביעי הקרוב, בתום פגישתה בת היומיים, ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב צפויה לתת את ההערכה החיובית ביותר שלה מזה יותר משנה לגבי מצבה של הכלכלה האמריקנית

נתוני המאקרו שיפורסמו בארה"ב בשבוע הקרוב צפויים להצביע על שיפור מתון. צפי זה הינו עקבי עם התחזיות להתרחבות של 3.5% של הכלכלה האמריקנית ברבעון הנוכחי.

ביום רביעי הקרוב, בתום פגישתה בת היומיים, ועדת השוק הפתוח (FOMC) צפויה לתת את ההערכה החיובית ביותר שלה מזה יותר משנה לגבי מצבה של הכלכלה האמריקנית. אך בכירי הפדרל ריזרב יצננו את ההתלהבות, מאחר שהם יודעים שההתאוששות היא חלשה ולא יכולה לעמוד בפני עצמה.

נציין כי על נתוני המאקרו ופגישת הוועדה עשויים להאפיל כינוס ה-G20 בפיטסבורג וכן, המחלוקת סביב הרפורמה במערכת הבריאות.

ב-IHS גלובל אינסייט אומרים כי "נתוני השבוע ימשיכו לצייר תמונה של התאוששות כלכלית, אשר צוברת מומנטום", אך מזהירים שפרץ הצמיחה ברבעון הנוכחי אינו בר קיימא. לכן, הם מעריכים שביום ד', ה'פד' ישמור על העמדה של מדיניות מוניטרית מרחיבה.

ההאטה בתמיכתו של ה'פד' בשוק המשכנתאות היא רק סיבה אחת להאמין שהפריחה הנוכחית בשוק הנדל"ן עלולה להתפוגג בשנה הבאה. הסיבה השנייה היא שתוכנית הממשל לסבסוד של 8,000 דולר לרוכשים בפעם הראשונה תפוג ב-30 בנובמבר. מאד ייתכן שהרוכשים מסתערים כעת לפני הדדליין, כאשר 40% מהקונים השנה היו כשירים לקבלת ההטבה.

מכירות בתים קיימים, שיפורסמו ביום ה', צפויות לצמוח באוגוסט ב-3%, העלייה החמישית ברציפות, ולהגיע לשיא של שנתיים - 5.4 מיליון יחידות. מכירות בתים חדשים, שיפורסמו נתונים לגביהן ביום ו', צפויות לעלות בכ-2% ל-433 אלף יחידות - גם כן העלייה החמישית ברציפות.