השיחה המזוהה פאסה: הטלפון החברתי יהיה המלך של 2010

הטלפון הסלולרי החברתי יספק פרופיל מלא של המתקשר - כולל תמונות וסרטוני וידיאו שלו, פרטים על מיקומו הפיזי בעת השיחה, עדכון הטוויטר והפייסבוק האחרון שלו והכרטיס שלו ברשת החברתית-מקצועית לינקדאין

שירות שיחה מזוהה הוא כבר פאסה. גל חדש של טלפונים חברתיים מתוכנן להגיע לעולם הסלולר, טלפונים שיוכלו למסור לעונה כל מה שרצה לדעת על האדם המתקשר - ואף יותר מכך.

הדבר ייעשה באמצעות אפליקציה בשם Robo.to, שתעלה בקרוב לחנות האפליקציות של אפל, App Store, שתהיה מיועדת לשימוש במכשירי ה-iPhone מתוצרתה, ותהיה זמינה גם עבור מכשירים המופעלים במערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד.

מושכים מחדש לקוחות ותיקים

האפליקציה תציג שטף של מידע אודות האדם המתקשר, כולל סרטוני וידיאו, תמונות ופרטים על מיקומו הנוכחי. זו סנונית ראשונה שמשמשת דוגמה לספר טלפונים חברתי - הרעיון בו מתכוונות יצרניות הסלולר להשתמש על מנת למשוך מחדש לקוחות ותיקים שהעדיפו לנטוש את השימושים הישנים של הטלפון לטובת ה-iPhone, או שירותים מתחרים שמציעות חברות התקשורת השונות.

כל צלצול טלפון ילווה בסרטון וידיאו קצר אותו הקליט המתקשר, ויציג את הסטטוס הנוכחי שלו, הכולל את מצב רוחו ואת מיקומו הגיאוגרפי. על גבי המסך יוצגו גם עדכון הטוויטר האחרון של המתקשר, שמו, הכרטיס שלו ברשת החברתית-מקצועית לינקדאין ותמונות שהועלו לאתר פליקר.

ריי פלמינג, מנכ"ל חברת Particle שפיתחה את Robo.to, מעריך כי היישום יהפוך לפופולרי יותר בשנה הבאה, כאשר יותר טלפונים סלולריים המכילים מצלמות המאפשרות שיחות וידיאו יהיו בנמצא.

גם מוטורולה ו-HTC בפנים

יצרניות הטלפונים הסלולריים, כמו סקטורים אחרים בתעשיית הטכנולוגיה, גילו את הפוטנציאל הגלום ברשתות החברתיות. כך, למשל, הדגם האחרון מתוצרת מוטורולה, Cliq, מכיל תוכנה בשם Motoblur המאפשרת מיזוג של הודעות טוויטר, מסרי דואר אלקטרוני וסטטוס פייסבוק תחת שם הנמען בספר הטלפונים של המכשיר. גם במכשיר Hero של HTC, המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, מותקנת תוכנה דומה.

מנהלים בתעשייה מציינים כי ספקיות הסלולר שואפות להטמיע את הרשתות החברתיות בספרי הכתובות. כך, לטוב ולרע, הן יוכלו לרכז מידע אודות מיקומם של אנשים, מי הם חבריהם, ואילו כלי תקשורת הם מעדיפים - כל זאת כדי להרחיב את האפשרויות למכור פרסומות.