"פקיעת אופציות המעו"ף החודש תהיה ברמות הנוכחיות וצפונה"

כך מעריך מורן צור, מנכ"ל גאון טרייד שבשליטת בית ההשקעות מיטב ■ "בשוק חיכו לספטמבר שחור ושום דבר שחור לא היה פה"

"פקיעת אופציות המעו"ף החודש תהיה ברמות הנוכחיות וצפונה; בשוק לא צופים כי הפקיעה תגיע לרמות של 950 נקודות. כל מהלך כלפי מטה יפתיע אותי מאוד". כך אומר מורן צור, מנכ"ל גאון טרייד שבשליטת בית ההשקעות מיטב, לקראת פקיעת אופציות המעו"ף מחרתיים (ה').

להערכת צור, השחקנים מצויים בדלתא חיובית על השוק יותר מאשר בחודש הקודם, אז הייתה פקיעה בה, כדבריו, "נשרפו שחקנים רבים שציפו לתיקון. השחקנים הבינו שיותר מסוכן להיזהר מהסיכון".

על שוק המט"ח המקומי אומר צור כי למרות ההתחזקות של הדולר בעולם בימים האחרונים וירידת מחירי הנפט, "השוק פה מתנהל על-ידי גופים ספקולטיביים בעלי עניין כגון קרנות גידור ובנקים זרים שדוחפים את הדולר מטה". לדעתו, בנק ישראל לא יכול להמשיך להתמודד עם אותם גופים על-ידי המשך רכישות הדולרים, ולכן השינוי בשוק המט"ח צריך להגיע מכיוון של שינויים רגולטורים בשוק אשר יקשו על פעילות הספקולנטים הגדולים בו.

"בשוק חיכו לספטמבר שחור ושום דבר שחור לא היה פה", אומר צור. "בסה"כ ראינו בבורסה חודש טוב, למרות ההכבדה של אפריקה על המעו"ף וירידה מסוימת במחזורי המסחר, עדיין הצליח המעו"ף בעזרת דחיפה משוקי העולם לשמור על כוחו". מדד המעו"ף עלה ב-4% מתחילת החודש בעוד שמדד הנדל"ן איבד כ-3% בעיקר בגלל אפריקה ישראל.

"בוול סטריט לא נותנים לשוק לרדת", אומר צור. "גם בימים בהם היו דו"חות חלשים יחסית של חברות או בימים בהם התפרסמו נתונים מאקרו כלכליים חלשים יותר, עדיין כל יום השוק נסגר באזור הגבוה היומי. 'מדד הפחד', ה-VIX, המשיך לרדת לסביבה מאוד נמוכה שלא היתה כבר מעל לשנה - כ-23 נק'. לפני שנה הוא היה ב-90 נק'". צור מעריך שהשוק ימשיך לעלות, אולם מדגיש כי על המשקיעים להיות בררנים יותר בבחירת המניות.