ויזה העולמית קנסה את כאל ב-3.5 מיליון דולר

המנכ"ל צ'צ'יק: "הבעיה היתה באחוז ביטולי העסקאות בתחום תוספי המזון"

ויזה העולמית הטילה על חברת כאל קנס של 3.5 מיליון דולר בגין אי-תקינות בבקרת הסיכונים בתחום סליקת עסקאות באינטרנט של תוספי מזון. ההחלטה על הקנס נמסרה למנכ"ל כאל, בועז צ'צ'יק, בפגישה שהתקיימה במשרדי ויזה בלונדון לפני שבועות אחדים. צ'צ'יק אישר את הידיעה.

כאל אינטרנשיונל, החברה הבת של כאל, העוסקת גם בסליקת הימורים חוקיים ופורנו באינטרנט, נכנסה לאחרונה לתחום סליקת עסקאות בתחום תוספי המזון. בשוק הסליקה, התחום הזה נחשב מסוכן, מאחר שמצד אחד יש בו אחוז גבוה יחסית של ביטולי עסקאות, ומצד אחר הוא נחשב מסווה פופולרי לבתי עסק המשווקים באינטרנט תרופות אסורות.

צ'צ'יק אומר כי יש לחברה ביטחונות טובים מול בתי העסק, וכי הבעיה מול ויזה העולמית היתה באחוז ביטולי העסקאות החריג, מעל 2%. "הכניסה לתחום הייתה טעות", אומר צ'צ'יק. "העסק יצר אי-נוחות גדולה, וכתוצאה מכך עשינו כמה פעולות מיידיות. הנחיתי לסגור את כל ענף תוספי המזון ולבטל את ההסכמים עם עשרות בתי עסק. הקנסות של ויזה העולמית ישורשרו לבתי העסק. אנחנו יצאנו מהתחום". צ'צ'יק הורה להעביר את המחלקה לבקרת סיכונים מהחברה הבת ויזה אינטרנשיונל, שבה הוא מכהן כיו"ר, לחברה האם כאל שבניהולו.

מתחקיר "גלובס" על סיכוני ההונאות בסליקה באינטרנט, שפורסם במגזין G ב-27 באוגוסט, נודע שבנק ישראל פתח לאחרונה בבדיקה שקטה של היחסים בין חברות כרטיסי האשראי הישראליים לבין חברות סליקה ובתי עסק באינטרנט.