פרטנר: "ה-iPhone יכל להיות בישראל בעוד שבועיים. העיכוב - רגולטורי"

כך אמר אתמול, ארז פז, סמנכ"ל השיווק של פרטנר, באירוע השקת תחרות האפליקציות לטלפון של אפל ■ לדברי פז, פרטנר היתה במגעים במשך שנה וחצי עם אפל בנוגע להבאת ה-iPhone ארצה

"העיכוב בהשקת טלפון ה-iPhone בישראל הוא בשל תהליכים רגולטוריים בלבד. אחרת, המכשיר היה יכול להגיע לישראל גם בעוד חודשיים ואפילו בעוד שבועיים", כך אמר אתמול (ב'), ארז פז, סמנכ"ל השיווק של פרטנר, באירוע השקת תחרות האפליקציות לטלפון של אפל.

לדברי פז, פרטנר היתה במגעים במשך שנה וחצי עם אפל בנוגע להבאת ה-iPhone ארצה. "הדבר שאפל התגאתה בו בעיקר הוא חנות האפליקציות שלה. לכן, ברגע שתושק חנות היישומים של אפל בארץ, ה-app store - נעזור למפתחים הישראלים להתבלט בה, דבר שקשה היום לביצוע לקהילת המפתחים המקומית".

פז הוסיף כי "לישראלים יש מקום של כבוד במסדרונות אפל , בעיקר בזכות השם של קהילת ההיי-טק המקומית". הוא ציין עוד כי למרות שכמה עשרות אלפי ישראלים כבר מחזיקים ב-iPhone, רוב הלקוחות צריכים עדיין את המפעילות.

"רוב הלקוחות מתקשים בהפעלה טכנית של מכשירים והם צריכים את התמיכה הטכנית שלנו", הוא טוען, "אנחנו ניתן להם גם הצעה לשדרוג הדגם הבא של אפל, כאשר הדור הבא ייצא".

נושא אחר שפז התייחס אליו הוא הבידול השיווקי של המפעילות, ששלושתן ימכרו את אותו מכשיר וככל הנראה גם ישתתפו באותו קמפיין פרסומי. "כל מפעילה תמצא את הדרך שלה לשמור על הבידול, כמו שלכל אחת יש היום דגמים זהים של מכשירי נוקיה, סמסונג או טלפונים עם מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד", אמר.

פרטנר השיקה אתמול את תחרות startAPP למפתחי אפליקציות ל-iPhone. הישראלים שייפתחו אפליקציות בקטגוריות של בידור, עסקים או מיקום - יוכלו לזכות ב-10,000 דולר ובקמפיין שיווקי ליישום, אותו תממן פרטנר. החברה תרוויח אחוזים מההכנסות של מכירות היישומים הזוכים.