מחממות מנועים

החברות היפניות משיקות טלוויזיות LCD ונגני מולטימדיה חדשים במפגן יצירתיות

ספטמבר הוא אחד החודשים האהובים על היפנים. החום והלחות הבלתי נסבלים של הקיץ מפנים את מקומם למזג-אוויר נעים, והחורף הקר והארוך עוד לא נראה באופק. זהו גם החודש שבו יצרניות האלקטרוניקה הגדולות מתחילות לחמם מנועים לקראת עונת המכירות של החגים.

השנה, כך צופים ביפן, תהיה זו עונת מכירות טובה בהרבה מהשנה שעברה. הפעולות הממשלתיות הנמרצות ייצבו את הכלכלה היפנית, ומדד הניקיי 225 השלים החודש עלייה של יותר מ-40% ביחס לשפל אליו צנח בחודש מארס.

עיון בחידושי האלקטרוניקה שנחשפו החודש מגלה כי היצירתיות, המוטיבציה ויצר התחרותיות של היפנים עדיין ערים כתמיד.

הנקמה של טושיבה

בתחילת הקיץ ספגה חברת טושיבה פגיעה ביוקרתה לאחר שנאלצה לוותר פומבית על פורמט הווידיאו HD-DVD, בו השקיעה הון-עתק, לטובת הבלו-ריי המתחרה של סוני.

הנקמה של טושיבה לא איחרה לבוא. החודש היא השיקה ליין חדש של טלוויזיות LCD ביתיות, עם חידוש שמאיים לקטוע את התנופה השיווקית של הבלו-ריי.

אלה הן טלוויזיות שטוחות לתוכן מוטמע שמצוידות בדיסק קשיח זעיר (HDD). הדיסק הוא בגודל 2.5 אינץ' ובמשקל 170 גרם, מהסוג שמשמש מחשבים ניידים מהדור האחרון.

נפח האחסון הוא לא פחות מ-500 ג'יגה-בייט, והוא מספיק להקלטה של יותר מ-6 שעות טלוויזיה באיכות HD מלאה.

טושיבה גם ציידה את הדגמים המובילים של סדרת 9000 שלה ב-4 יציאות USB, שתומכות בחיבור בו-זמני של עד 4 דיסקים קשיחים, חיצוניים וקומפקטיים, מהסוג שאותו ניתן לרכוש כיום בכמה עשרות דולרים בכל חנות מחשבים.

כשכל החיבורים מאוישים, מסוגלת הטלוויזיה לתמוך בנפח הקלטה מדהים של 2 טרה-בייט (2,000 ג'יגה), שמספיק לאחסון של 850 תוכניות טלוויזיה טיפוסיות.

המערך הזה מציע אפשרות התקנה אלגנטית, ללא צורך במתיחת כבלים מיותרים לציוד הקלטה חיצוני, ואפשרות לשלוט ישירות בתוכן המוקלט באמצעות השלט והתפריטים המקוריים של הטלוויזיה.

הוא מאפשר לרוכש להגדיל בצורה גמישה את נפח ההקלטה ולשדרג את השקעתו עם הזמן, והוא יוצר קישור ישיר בין המחשב לבין הטלוויזיה באמצעות חיבור הדיסק הקשיח למחשב האישי, הזנת תכנים לתוכו מהרשת או מכונן תקליטורים, וחיבורו לטלוויזיה. בעתיד, כאשר יוזלו המחירים של זיכרונות פלאש בנפח של מאות ג'יגה, ניתן יהיה להקליט ללא צורך בדיסקים.

החידוש של טושיבה מאיים להפוך את מכשירי ההקלטה החיצוניים למיותרים, ובראשם את הבלו-ריי המקליט, שרק מתחיל כיום לחדור לשוק. לא מדובר רק בנקמה אלא גם בכיבוש נתח שוק, ולשם כך מצוידים המסכים החדשים בכל החידושים העדכניים: מסך בטכנולוגיית LED, ערימה של מעבדי תמונה מתוחכמים, מצבי צפייה ועיבוד מיוחדים שהותאמו מראש לחיבור משחקי טלוויזיה מהדור האחרון, ולא פחות מ-3 מקלטים פנימיים לשידור טלוויזיה דיגיטליים אלחוטיים, שמאפשרים לצפות בתוכנית אחת ולהקליט בו-זמנית שתי תוכניות אחרות על הדיסקים הקשיחים.

62 גרם של טכנולוגיה דחוסה

סוני חושבת בקטן בעונת הסתיו, ובתעשיית האלקטרוניקה של יפן "קטן" הוא מחמאה גדולה. בשבוע שעבר השיקה סוני ליין חדש של נגני מולטימדיה ממשפחת ה-Walkman, שמיועדת להמם אפילו את מכורי הגאדג'טים המושבעים של טוקיו.

הנגן שוקל 62 גרם ועוביו 7.2 מ"מ בלבד - כמה מילימטרים פחות מה-iPod האחרון של אפל. למרות הממדים הזעירים, הוא מסתיר בתוכו טכנולוגיה שלפני כמה שנים היתה נחשבת למדע בדיוני.

הרשימה מתחילה עם זיכרון פנימי מובנה בנפח של לא פחות מ-62 ג'יגה-בייט, בו ניתן לאחסן 1,450 שירים באיכות ההשמעה הגבוהה ביותר, או עד 140 שעות של וידיאו באיכות הגבוהה ביותר. יש לו מסך צבעוני בגודל 2.8 אינץ' בטכנולוגיית OLED, שמאפשרת צפייה גם תחת אור יום מלא ובזווית רחבה, ויש לו טייפ מנהלים מובנה.

זו רק ההתחלה. בתוך המעגלים האלקטרוניים הננו-מטריים הדחוסים להפליא של הנגן הזעיר מסתתר מעבד קולי מתוחכם עם 7 פילטרים, שלא רק משפר את איכות המוזיקה אלא, לטענת סוני, מסוגל גם לסנן ולנטרל עד 98% מרעשי הרקע.

תוכנות פנימיות מאפשרות להשתמש במכשיר הקטן בתור אביזר קריוקי נייד שמאפשר צפייה במילות השיר תוך כדי הרצת קליפים, ויש גם אפשרות להפוך אותו למכשיר ללימוד מואץ של שפות זרות, עם שליטה ייעודית.

כל זה, לפני שהזכרנו רדיו FM פנימי, חיבור ישיר להקלטה מ-DVD ותמיכה בשירות הורדת התכנים של סוני. ומכיוון שבסוני עסקינן, למכשיר יש גם אפשרות להוריד ישירות קליפים ופס קול ממשחקי פלייסטיישן 3. המחיר במערב לדגם הבכיר ינוע סביב 450 דולר. בקרוב אצלכם.