הצעת שיכון ובינוי משקפת לסולל שווי של יותר מ-275 מיליון ד'

מההודעה של שיכון ובינוי לבורסה עולה כי תיתכן דרישה להעלות את שווי החברה לצורך העסקה אם יתקבלו חלק מהתנאים שהעמידה שיכון ובינוי

במהלך ההתמחרות על רכישת השליטה בחברת האנרגיה התרמו-סולארית סולל, הגישה שיכון ובינוי הצעת רכישה המשקפת לסולל שווי של יותר מ-275 מיליון דולר. כך עולה מהודעת שיכון ובינוי לבורסה.

נזכיר, כי על רכישת סולל מתנהלת כעת התמחרות ממשרדי סיטי שבלונדון.

באחרונה דווח בסוכנות המידע בלומברג, כי שלוש חברות הנדסה מהגדולות באירופה, סימנס הגרמנית, אלסטום וחברת ארווה הצרפתיות, עלו לשלב הגמר במכרז למכירת השליטה בסולל.

גורמים המקורבים למגעים למכירת סולל אמרו ל"גלובס" כי ההצעות שהוגשו לרכישת החברה הן לפי שווי של כ-300-400 מיליון דולר, הגבוה משמעותית מההערכות הראשוניות שנתנו לסולל שווי של כ-250 מיליון דולר. בשוק צופים כי המכרז לרכישת השליטה בסולל יוכרע במהלך חודש אוקטובר.

העפלתן של סימנס ואלסטום לשלב הגמר הייתה צפויה, שכן מראש הן נחשבו למועמדות המובילות לרכישת סולל. השם המפתיע עם זאת, היא חברת ארווה (AREVA) הנמצאת בבעלות ממשלת צרפת, שנחשבת למובילה בעולם בהקמת תחנות כוח גרעיניות דווקא. שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון, העפילה אף היא לשלב הגמר אך סיכוייה נחשבים לנמוכים, מאחר שככל הידוע היא מוכנה לשלם מחיר נמוך בהרבה, והנה החברה מדווחת שהוא נמוך מ-300 מיליון דולר.

בהודעה לבורסה אף מציינת שיכון ובינוי כי אם סולל תעמוד בתנאים מסוימים שהיא העמידה, המחיר עשוי לעלות.

באשר לסימנס, שכאמור נתפשת כמועמדת מובילה לרכוש את סולל, הרי שככל הידוע היא מעוניינת בבעלות מלאה על החברה ועל הקניין הרוחני שלה.