3. יהושע TBWA

במשך שנים הוזכר יהושע TBWA בנשימה אחת עם גוש המשרדים הבינוניים-גדולים, אך השנה הוא עשה קפיצת מדרגה

בעלים: רמי יהושע (75%), TBWA אינטרנשיונל (25%)

מנכ"ל: רמי יהושע

שנת יסוד: 1997

עובדים: למעלה מ-100

לקוחות בולטים: מקדונלד'ס, בנק דיסקונט, המועצה להסדר ההימורים בספורט, דיסקונט למשכנתאות

תקציבים מנוהלים יוני 2009: 73 מיליון שקל

צמיחה מחצית 2009: 0%

השנה שהייתה: במשך שנים הוזכר יהושע TBWA בנשימה אחת עם גוש המשרדים הבינוניים-גדולים, אך השנה הוא עשה קפיצת מדרגה. לא רק בהתקרבות ה"פיזית" לכיוון הגדולים, אלא גם בתפיסה התדמיתית, שממצבת אותו כאחד המשרדים המקצועיים ביותר בענף, המזוהה עם קריאיטיב מהסוג האהוב והזכור, אבל גם בולט בתחום האסטרטגיה.

המשרד התבלט השנה, בין היתר, בפרמטר ה"זכורות והאהובות" (21 פרסומות שכיכבו בראש הטבלה השנה). בתחום הקריאיטיב המשרד הציג גם ביצועים טובים בפרמטר הפרסים ביחס לתקציב המנוהל, שבו זכה לניקוד גבוה ביחס לשוק. בסקר המפרסמים, מוקם המשרד במקום הרביעי.

במכרזים נראה המשרד כמעט בלתי מנוצח, והוא הצליח להגדיל את תמהיל הלקוחות בעקביות. לא פחות מעשרה לקוחות חדשים הצטרפו אליו השנה, ביניהם מכבי שירותי בריאות וטויס אר אס - עבודה אינטנסיבית של רמי יהושע, שמזוהה כמי שיודע להתחבר היטב ללקוחות.

נקודת חולשה של המשרד היא בנאמנות לקוחות - רק כשליש מלקוחותיו עובדים איתו חמש שנים ומעלה, מתחת לממוצע בשוק.

ברמה הפרסונלית, ביהושע ישנם שני אנשי הנהלה שתרמו רבות להצלחתו היחסית השנה: נבו כרמי, איש המדיה וניסים מויאל, מהאסטרטגיה.

רמי יהושע, מקפיד להישאר מאחורי הקלעים, עם התנהלות תקשורתית מבוקרת היטב. התוצאה היא אחוז גבוה של אזכורים חיוביים מתוך סך האזכורים בתקשורת.

עם הפנים ל-2010: יהושע אמנם הפך למשרד "גדול" לגיטימי, אבל עדיין הוא חסר תקציבי סלולר או מזון - תקציבי מיליונים שיאפשרו לו לעשות קפיצה לכיוון החמישיה הראשונה מבחינת היקף תקציבים. מדובר בתקציבים שאינם "מתפנים" בתדירות גבוהה, והדרך להשגתם רצופה מכשולים וקשרים. לכן יש להניח כי בשנה הבאה המשרד ימשיך לגדול, אבל הדרך שלו לראש החץ של המשרדים עדיין ארוכה.

לדירוג המלא של "משרד השנה": כל המשרדים, כל הנימוקים