6. באומן-בר-ריבנאי

זאת הייתה תקופה לא פשוטה לבאומן-בר-ריבנאי בשני רבדים - מקצועיים ואישיים

שותפים: יורם באומן, מיקי בר, שוני ריבנאי, משה גאון, יוסי לובטון

מנכ"ל: יוסי לובטון

שנת יסוד: 1984

עובדים: 120 (לא כולל חברות בנות)

לקוחות בולטים: דלק מוטורס, ידיעות אחרונות, פלאפון, יוניליוור, סופר פארם

תקציבים מנוהלים יוני 2009: 143.3 מיליון שקל

צמיחה מחצית ראשונה 2009: 19%-

השנה שהייתה: זאת הייתה תקופה לא פשוטה לבאומן בר ריבנאי בשני רבדים - מקצועיים ואישיים. מבחינת תקציבים, עזבו את המשרד לקוחות, כמו טריומף, אירוקה, ארקיע ומכבי שירותי בריאות. עזיבות אלה גרמו לירידה של 19% בהיקף התקציבים המנוהלים במשרד במחצית הראשונה של השנה. עם זאת, המשרד עדיין נשאר השלישי בגודלו מבחינת היקף תקציבים.

במקביל, המשרד גם הפסיד באחת ההתמודדויות היוקרתיות שלו: המכרז על בניית השפה התקשורתית החדשה של פלאפון. את התקציב קטף אדלר-חומסקי, אך לאחרונה יכלו בבאומן לרשום לעצמם וי קטן כשהסרט החדש שעשו לפלאפון, בשפה שהנחיל אדלר, זכה להצלחה. בנוסף הגיעו למשרד תקציבים, כמו TNT ומיתוג קוסובו.

מה שעוד סייע לבאומן לשמור על מיקום גבוה יחסית במדד, ולא להידרדר למטה, הוא העובדה שהוא נהנה מנאמנות הלקוחות הגבוהה ביותר בשוק: 60% מהלקוחות עובדים עם המשרד למעלה מחמש שנים.

מי שיכול לזקוף לעצמו השנה את ההצלחה בשימור לקוחות המשרד הוא המנכ"ל החדש, יוסי לובטון, שנכנס לתפקיד בתחילת השנה. לובטון הציל את תקציב סופר פארם, ושיקם את מערכת היחסים הלא פשוטה עם פלאפון.

לובטון נפרד ממנהל הקריאייטיב הקודם של המשרד, דיויד אדלשטיין, והביא במקומו את יורם לוי משלמור-אבנון-עמיחי. לא מדובר היה במהלך של מה בכך, שכן אדלשטיין נחשב למנהל קריאייטיב חזק ובעל סמכויות שנהנה מתמיכתו של משה גאון. האור הירוק שלובטון קיבל להיפרד ממנו, היה בעצם איתות לכך שללובטון יש את הגב של בעלי המניות.

עם הפנים ל-2010: באומן הוא משרד שנתפס כבר שנים כמוטה שירות, ולכן יש להניח שגם אם לובטון לא יעשה בו קפיצת מדרגה מקצועית, הוא לא הולך לצאת בקרוב מרשימת חמשת המשרדים הגדולים מבחינת היקף תקציבים. עם זאת, האתגר הגדול שלו הוא לנער מהמשרד את התדמית השירותית-אסטרטגית, ולעבור להיות בחוד החנית של תחום הקריאייטיב, שכן יש לזכור שהמשרדים האחרים ברביעייה הגדולה הם משרדים עם אוריינטציה קריאטיבית גבוהה. בנוסף, באומן הוא גם היחידי שאיננו משחק כמעט בכלל בתחום האינטראקטיב, וגם שם הוא ניצב בפני משימה לא פשוטה.

לדירוג המלא של "משרד השנה": כל המשרדים, כל הנימוקים