גולדשילד: ההנהלה הגישה הצעה גבוהה מזו של משפחת פורר

גולדשילד הודיעה כי כל הצעה שההנהלה תפרסם תנקוב במחיר גבוה ממחיר של 440 פני שהציע פורר ■ הכדור עובר למגרש של משפחת פורר

ההנהלה הבכירה של חברת התרופות הבריטית גולדשילד (GoldShild) לא מוותרת. לאחר שהודיעה על כוונתה לפרסם הצעת רכישה נגדית לזו של משפחת פורר וביקשה מציבור בעלי המניות לא להגיב להצעה של המשפחה הישראלית, מקיימת ההנהלה הבכירה של גולדשילד את הבטחתה ומפרסמת הצעת רכישה משל עצמה.

לפי הודעה שפרסמה היום בבוקר גולדשילד, המייצרת ומשווקת תרופות ללא מרשם ותוספי מזון למיניהם ונסחרת בבורסת המשנה של אנגליה, השיג צוות ההנהלה הבכירה מימון לביצוע רכישה מקרנות השקעה של חברת ההשקעות HGCapital, והן מקונסורציום של מלווים (בצורת מסגרת אשראי), ולכן הוא מגיש הצעת רכישה נגדית לזו של משפחת פורר לפי מחיר שיהיה גבוה ממחיר של 440 פני למניה - המחיר שהציעה משפחת פורר.

כזכור, משפחת פורר, בעלת השליטה בחברת התרופות הישראלית ניאופארם, הגישה הצעה לרכישת גולדשילד לפי המחיר שצוין לעיל ובמזומן. עם פרסום כוונותיה של ההנהלה הבכירה, עלו שאלות באשר ליכולת של מנהלי גולדשילד להשיג מימון לביצוע העסקה - במיוחד בימים כאלו - אך ההודעה מהיום הפריכה חששות אלו.

צוות ההנהלה הבכירה, שמעוניין להשתלט על גולדשילד, כולל את רקש פטאל (מנכ"ל החברה); קירטי פטאל (מנהל בכיר); אג'י פטאל (ראש החטיבה הגלובלית לבריאות הצרכן) וראם סוואמי, סמנכ"ל הכספים.

קריאת קרב

כאמור, גולדשילד ציינה בהודעה כי כל הצעה שהצוות יפרסם תנקוב במחיר גבוה ממחיר של 440 פני, ולכן יש בהודעה זו סוג של קריאה לקרב. רקש פטאל, מנכ"ל החברה, העביר את הכדור למגרש של משפחת פורר ועכשיו רק נותר לראות כיצד תגיב האחרונה, ואם תילחם על החברה הבריטית עד זוב דם או תוותר ותמסור אותה לידי הנהלתה.

כך או אחרת, ציבור המשקיעים במניית גולדשילד רק נהנה ממאבק השליטה שנפתח על החברה היחסית אלמונית. נכון לרגע זה, נסחרת מניית גולדשילד לפי מחיר של 472.75 פני, המשקף פרמיה של 7% בקירוב על המחיר שהציעו שני הצדדים. שווי החברה הנוכחי הוא 285 מיליון דולר, לאחר שהמניה הכפילה את שווייה מתחילת השנה.

בקשה לא להגיב להצעה של פורר

כזכור, לצוות ההנהלה יש כיום אחזקה של 9.6% בחברה בעוד יתר בעלי המניות בחברה הם קרן ההשקעות Schroder Investment Management ((29.4% ובנק ההשקעות ברקליס, שמחזיק בשיעור של 6.9% מההון.

מטבע הדברים, גם בהודעה מהבוקר ביקש צוות ההנהלה מציבור בעלי המניות לא להגיב להצעת הרכישה של משפחת פורר (שמבוצעת דרך חברה בשם AIT, שבה שותף המנכ"ל הקודם של גולדשילד, אג'יט פטאל) אך גם בלי הדרישה הזו, לבעלי המניות בגולדשילד אין מה למהר. על שולחן דירקטוריון החברה מונחות שתי הצעות, שנכון לרגע זה נוקבות באותו מחיר, ולכן ההתלבטות בין השתיים עשויה להיות לא מעטה.

חברת גולדשילד, שהוקמה לפני כמעט שני עשורים, הפכה לרווחית שנתיים לאחר הקמתה.

את השנה הפיסקאלית שהסתיימה במארס האחרון סיימה החברה עם מחזור הכנסות של 163.3 מיליון דולר ורווח נקי של 23.1 מיליון דולר. החברה רשמה באותה שנה תזרים חיובי מפעילות שוטפת של 23 מיליון דולר.