וול סטריט ננעלה בעליות לאור גל המיזוגים והרכישות

פימקו: שיעור החיסכון של משקי הבית בארה"ב עשוי להיות גבוה מ-8% ■ אבוט רוכשת חטיבת התרופות של סולוויי ב-7 מיליארד דולר ■ זירוקס תרכוש את אפיליאייטד קומפיוטרס תמורת 6.4 מיליארד דולר ■ זירוקס איבדה 14.4% ■ נאסד"ק עלה ב-1.9%

יום המסחר בוול סטריט ננעל ברמה הגבוהה ביותר מזה חמישה שבועות, על רקע מיזוג ענק בענף הטכנולוגיה המחזק את ההערכות כי שוק המיזוגים והרכישות מתאושש משפל של שש שנים.

נציין כי יום המסחר היה דליל יחסית בשל "יום כיפור" - כ-1.1 מיליארד מניות החליפו ידיים בבורסה של ניו יורק - נמוך בהרבה מהממוצע של 6 מיליארד מניות מניות.

ברקע, היועץ האסטרטגי של פימקו, קרן האג"ח הגדולה ביותר בעולם, ריצ'רד קלרידה, אמר כי שיעור החיסכון של משקי הבית בארה"ב עשוי להיות גבוה מ-8%, ובכך לפגוע בצריכה הפרטית ולהכביד על ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית מהמשבר הפיננסי.

הכלכלה האמריקנית עדיין מתמודדת עם אתגרים לא פשוטים, כשמצב שוק התעסוקה והצריכה הפרטית הוא נקודת תורפה מרכזית המאיימת על ההתאוששות. לפיכך , המשקיעים ממתינים בעיקר לנתונים שיימסרו ממשרד העבודה לפני יום המסחר האחרון של השבוע.

עפ"י סקר האנליסטים של בלומברג, וכן ממוצע הערכות האנליסטים בוול סטריט, צפויים נתוני התעסוקה (מספר תלושי המשכורת שלא במגזר החקלאי) להצביע על ירידה של 180 אלף משרות בספטמבר - המספר הקטן ביותר מזה כשנה. באוגוסט איבדו 216 אלף אמריקנים את משרותיהם.

דאו-ג'ונס עלה ב-1.28% ל-9,789 נקודות ■ S&P 500 הוסיף 1.78% ל-1,062 נקודות ■ נאסד"ק עלה ב-1.9% ל-2,130 נקודות.

בזירת הסחורות, מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בנובמבר עלה ב-1.2% ל-66.84 דולר בנעילה, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

יום המסחר באירופה ננעל בעליות שערים נאות: מדד קאק עלה ב-2.3% ל-3,825 נקודות ■ פוטסי הוסיף 1.7% ל-5,185 נקודות ■ דאקס עלה ב-1.8% ל-5,736 נקודות.

שוקי אסיה, לעומת זאת, ננעלו בטריטוריה השלילית: הנג-סנג איבד 2.1% ל-20,588 נקודות ■ ניקיי איבד 2.5% ל-10,009 נקודות שנחאי איבד 2.65% ל-2,763 נקודות.

ממדפסות למחשבים: זירוקס רוכשת את אפיליאייטד קופמפיוטרס

זירוקס הסכימה לרכוש את אפיליאייטד קומפיוטרס תמורת 6.4 מיליארד דולר - העסקה הגדולה ביותר בהיסטוריה של החברה, כשהיא מתמקדת בענף שירותי המחשב לאור ירידה במכירות של ציוד הדפסה.

העסקה צפויה לשלש את המכירות של החברה בתחום השירותים לסכום של כ-10 מיליארד דולר. ההצעה משקפת למניית אפיליאייטד קומפיוטרס מחיר הגבוה ב-34% ממחיר הנעילה ב-25 לספטמבר (יום ו').

בנפרד, סיסקו מערכות ריכזה עניין לאחר שברקליס קפיטל עדכן מעלה את המלצתו לרכישת המניה ל"תשואת יתר" "מתשואת שוק".

בזווית הישראלית, טבע ריכזה עניין לאחר שיצרנית התרופות הבריטית אסטרזנקה הודיעה כי זכתה בתביעה משפטית שתמנע מחטיבת סנדוז של טבע ונוברטיס למכור את הגירסה הגנרית של התרופה האנטיפיכוטית Seroquel של אסטרזנקה עד מארס 2012.

ענקית התרופות מעבדות אבוט (סימול: ABT) הודיעה היום (ב'), כיתרכוש את חטיבת התרופות של חברת סולוויי הבלגית תמורת 4.5 מיליארד אירו במזומן, קרי: 6.6 מיליארד דולר. כמו כן, תוסיף אבוט ותשלם עוד 300 מיליון אירו אם יעדים עסקיים מסוימים יושגו, כך שהעסקה עשויה להסתכם בכ-7 מיליארד דולר. במסגרת העסקה, תקבל אבוט לידיה ותוכל לשווק תרופות שהיקף המכירות השנתי שלהן מוערך ביותר מ-3 מיליארד דולר, ובכלל זה שתי תרופות לטיפול בכולסטרול - טריקור וטריליפיקס.

יצרנית האייפון אפל הודיעה היום (ב') כי עד כה נרשמו יותר מ-2 מיליארד הורדות ל-85 אלף האפליקציות לאייפון, הניתנות להורדה כיום ב-iPhone App Store. סטיב ג'ובס, מייסד אפל, הגדיר היום, בהודעה שפרסמה אפל, כ"מדהים". ג'ובס הוסיף בהודעת החברה: "קצב ההורדות הולך ומואץ מדי יום, יותר מחצי מיליארד אפליקציות רשמו הורדות במהלך הרבעון הרביעי הפיסקלי".