יואב חרל"פ רכש מפולאר 2.5% ממניות yes ב-40 מיליון שקל

מהלך המכירה של פולאר תקשורת נובע מקשיי הנזילות של החברה ומאיסור שהטיל בית המשפט העליון על בזק להגדיל את אחזקותיה ב-yes ולהתמזג עמה ■ ליתר בעלי המניות יש זכות סירוב על המניות הנרכשות

יואב חרל"פ, מבעלי יבואנית הרכב כלמוביל, רכש מידי פולאר תקשורת 2.54% (2.1% בדילול מלא) ממניות חברת הלוויין yes וכשליש מההלוואות שהעמידה פולאר תקשורת ל-yes תמורת 40 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

מהלך המכירה של פולאר תקשורת נובע מקשיי הנזילות של החברה (מקבוצת שרם פודים גרופ) מחד ומאיסור שהטיל בית המשפט העליון על בזק להגדיל את אחזקותיה ב-yes ולהתמזג עמה מאידך.

פולאר תקשורת, שהפרישה בעבר עשרות מיליוני שקלים בגין השקעתה ב-yes, מחזיקה כיום 7.9% ממניות חברת הלוויין, והלוואות הבעלים שהעניקה לה מסתכמות ב-192 מיליון שקל (כאמור, חרל"פ יקבל לידיו שליש מההלוואות בסך של 61.5 מיליון שקל).

בעקבות המכירה לחרל"פ תפנה פולאר לבעלי המניות הנוספים בחברה שלהם יש זכות סירוב ראשונה. מכיוון שבזק (49.77%) לא יכולה להגדיל את חלקה, ויתר בעלי המניות - גילת, לידן וקרדן - רוצים לצאת וממילא מחזיקים באחוזים בודדים בחברה - הגורם שאליו מכוונת המכירה הוא שאול אלוביץ', שמחזיק ב-32.6% מהמניות.

אלוביץ', באמצעות יורוקום, יצטרך לקבל החלטה האם כדאי לו לרכוש את המניות או לאפשר לבעל מניות נוסף להיכנס לחברה. בכל מקרה, יחסי הכוחות בתוך החברה לא ישתנו עד שאלוביץ' ובזק לא יגיעו להבנות ביניהם לגבי המשך השותפות ב-yes.

במסגרת העסקה הודיעה פולאר כי אם מי מבעלי המניות יממש את זכות הסירוב שלו, היא תפצה את הרוכש ב-5 מיליון שקל דמי ביטול. אם בעלי המניות יממשו את זכות הסירוב וירכשו את המניות, החברה תרשום הפסד של 1.5 מיליון שקל. אם לא יממשו והעסקה תצא לפועל, היא תרשום רווח הון של 3 מיליון שקל.

יואב חרל"פ (46) הוא בעל השליטה בקבוצת כלמוביל יחד עם אחיו שמואל. הקבוצה, שהוקמה על-ידי אביהם, החלה את דרכה בייבוא מכוניות מיצובישי, וכיום היא מייבאת גם את יונדאי ואת מרצדס.

יואב חרל"פ התרחק בשנים האחרונות מעסקי הרכב, והוא עוסק יותר בהשקעות בתחום הנדל"ן, היי-טק ותעשייה. בין השקעותיו ניתן למנות את יצרנית מוצרי האלומיניום קליל ואת זוקו שילובים העוסקת במכירת ציוד מכני הנדסי. כמו כן, לחרל"פ מניות בחברת הדירוג מדרוג.

בנוסף לכך מחזיק חרל"פ באוסף יצירות אומנות פרטי בשווי עשרות מיליוני ליש"ט. על-פי ההערכות, ברצונו להוות לשון מאזניים בחברת הלוויין, במקרה שיתחולל מאבק שליטה בחברה זו בין בזק ליורוקום.

פולאר תקשורת נקלעה למשבר פיננסי, ולפני שבועיים הסכימו מחזיקי האג"ח לדחות את התשלום הקרוב של 32 מיליון שקל שהיה אמור להיות משולם בסוף אוגוסט ל-15.10.