הערכות: נובה תספק מערכות ל-IBM; ההיקף - עד 10 מיליון דולר

נובה מצפה לקבל מספר הזמנות למערכות במהלך הרבעונים הקרובים, והיא תספק לצד המערכות גם תוכנות נלוות

נמשך זרם ההודעות החיוביות מכיוונה של חברת נובה מכשירי מדידה. הפעם היא מדווחת על כך שנבחרה על-ידי אחד מיצרני השבבים המתקדמים בעולם כספקית בלעדית למערכות מדידה אופטיות עצמאיות, עבור טכנולוגיות ייצור מתקדמות. לפי הערכות בשוק, הלקוח החדש הוא לא אחר מ-IBM, ופוטנציאל ההכנסות של נובה מהחוזה החדש עשוי להגיע עד ל-10 מיליון דולר בשנת 2010. נובה מצפה לקבל מספר הזמנות למערכות במהלך הרבעונים הקרובים, והיא תספק לצד המערכות גם תוכנות נלוות. ההודעה הנוכחית מצטרפת לדיווחים קודמים של החברה מתחילת החודש, על הזמנה חדשה שקיבלה ועל העלאת תחזיות לרבעון השלישי.

נובה, הממוקמת ברחובות, מספקת מערכות מדידה ובדיקה ליצרניות השבבים. החברה נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב לפי שווי שוק של 44 מיליון דולר, אחרי שמנייתה זינקה ב-480% מאז השפל שנרשם בפברואר האחרון. גם מחזורי המסחר במניה גדלו בהתמדה.

במסגרת החוזה החדש נובה תספק מערכות מדידה אופטיות עצמאיות לטכנולוגיות ייצור מתקדמות, 22 ו-32 ננומטר. "הזכייה באמונו של לקוח זה, הידוע כמוביל טכנולוגי בתעשייה, היא בעלת חשיבות אסטרטגית עצומה לחברה", אמר נשיא ומנכ"ל נובה, גבי זליגסון. "זו זכייה שלישית אצל Foundry (יצרן שבבים עצמאי) מוביל והיא מאפשרת לנו להרחיב את הנוכחות בפלח שוק גדל זה, תחום בו ההשקעות בציוד צפויות להמשיך ולגדול בשנים הבאות", הוסיף זליגסון.

סמנכ"ל הפיתוח בנובה, ד"ר בועז בריל, ציין שהפתרון של נובה נבחן בשנה האחרונה מול טכנולוגיות מתחרות. לפי הערכות בשוק, נובה זכתה בחוזה לאחר שהצליחה 'להדיח' ממנו את אחת המתחרות הגדולות שלה בתחום, KLA Tencor, שנסחרת בנאסד"ק בשווי של 6.1 מיליארד דולר.

נובה רשמה ברבעון השני הכנסות של 7 מיליון דולר, והצליחה להתאזן בשורה התחתונה על בסיס Non-GAAP, לאחר שביצעה מהלך התייעלות נרחב שכלל פיטורי עשרות עובדים.