עוד זעזוע באפריקה ישראל: מנכ"ל דניה סיבוס אילן בן גיגי עוזב

מחליפו: רונן גינצבורג, סמנכ"ל ההנדסה של החברה ■ לדברי מקורבים, בן גיגי פורש על רקע חילוקי דיעות ניהוליים ■ בן גיגי בראיון ל"גלובס" בפברואר: "אין ספק שלב לבייב הוא מותג חיובי"

אם לא די בבעיות אליהן נכנס לב לבייב באחרונה, הרי שהיום נתבשרנו על עוד זעזוע באפריקה ישראל. ל"גלובס" נודע כי אילן בן גיגי, מנכ"ל דניה סיבוס, עוזב את תפקידו. לדברי מקורבים, בן גיגי פורש על רקע חילוקי דיעות ניהוליים. ההערכות הן כי המנכ"ל הבא שצפוי להתמנות במקומו של בן גיגי הוא רונן גינצבורג, סמנכ"ל ההנדסה של החברה.

לפני כחודש דווח כי רווחיה של דניה סיבוס , זרוע התשתיות וקבלנית הביצוע של אפריקה ישראל קטנו ברבעון השני ב-50.1% לעומת הרבעון המקביל ל-12.2 מיליון שקל ברבעון. ההכנסות קטנו ב-24.1% ל-523.84 מיליון שקל.

דניה סיבוס פועלת בישראל, ברומניה וברוסיה בתחומי הבנייה, התשתית וזכיינות PFI (תפעול ותחזוקה) דוגמת כביש 431. צבר ההזמנות של דניה סיבוס נכון לסוף יוני עמד על 1.8 מיליארד שקל, ומרביתו מגיע מחוץ לאפריקה ישראל: 65% ממנו מיוחס למיזמי בנייה למגורים והיתר למשרדים וסחר, כששני שליש מההזמנות מיוחסות לישראל.

דניה סיבוס נסחרת היום בבורסה של תל אביב לפי שווי של 340 מיליון שקל - לאחר עלייה של יותר מ-400% מתחילת השנה. בזמן שהחברה האם הלכה והסתבכה בשנתיים האחרונות עם השקעות כושלות בעיקר בארה"ב וברוסיה, הצליחה דניה סיבוס להתאושש מהמשבר הניהולי והביצועי שפקד אותה בעקבות התמחור הבעייתי בכביש 431.

בן גיגי מונה לתפקיד מנכ"ל דניה סיבוס, זרוע התשתיות של אפריקה, במארס 2008. הוא החליף בתפקיד את עופר קוטלר, שחצה את הקווים, והתמנה לתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי. בן גיגי נכנס לדניה על רקע המשבר הקשה סביב ההפסדים בפרויקט כביש רוחב 431 ששחקו את ההון העצמי של דניה.

בתקופתו כמנכ"ל דניה הציגה סימנים ברורים של התאוששות, ולאחרונה חזרה לרווחיות. החברה הצליחה לסיים את הרבעון הראשון של השנה ברווח נקי של 15.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של 7.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. קודם להצטרפותו לדניה, כיהן בן גיגי בארבע השנים האחרונות כסמנכ"ל ומנהל חטיבת אירופה בחברת תה"ל (תכנון המים לישראל) והיה אחראי, בין היתר, על פעילות תה"ל ברוסיה ובמזרח אירופה. קודם לכן כיהן במשך 10 שנים בתפקידי ניהול בכירים בקבוצת אורמת.

בפברואר האחרון, בראיון למוסף הנדל"ן של "גלובס" אמר בן גיגי: "אין ספק שלב לבייב הוא מותג חיובי. כל הנדל"ן קיבל מכה קשה וזה נכון שההתייחסות לחברות היזמיות הנדל"ניות או לחברות האחזקות בתחום הזה, כמו אפריקה ישראל, היא שונה. עם זאת אין מה להשוות אחרים לעוצמה של אפריקה ישראל, גם אחרי הדברים האלה".

עוד אמר: "גם בכביש 431 מדברים עכשיו על כך שהשלט לא בסדר ולא על 100 ק"מ של כביש שסללנו. תראו מי זו אפריקה ישראל, מה נשאר לה ואיזה עוצמה יש לה. איזה עוצמה יש לאפי פיתוח (חברת הבת ברוסיה). כמה כסף יש לה בבנק. אפריקה ישראל לימדה אותי שכשיש בעיה בחברת בנות היא תומכת בהן. ואגב, זכותו של בעל מניות להזרים עודפים למעלה".