אומ"ץ למזוז: לחדש את החקירה בפרשת עטי היוקרה של אולמרט

כזכור, בספטמבר 2006 הודיע מזוז כי הבדיקה הפריכה במידה רבה את החשדות בעניין זה ■ אומ"ץ: "חקירה משולבת של המשטרה בפרשת העטים והסיגרים עשויה להוליד כתב אישום בסעיף של קבלת שוחד לכאורה"

משפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שנפתח בבית המשפט המחוזי בירושלים ביום שישי האחרון, אינו הצרה המשפטית האחרונה הניחתת על ראשו: תנועת אומ"ץ פנתה היום (ג') ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה לחדש את חקירת המשטרה בפרשות שהיועץ הורה על סגירתן כבר לפני זמן רב, בנוגע לעטי היוקרה ולסיגרים היקרים שקיבל אולמרט כמתנות.

זאת, בעקבות הפרסומים שלפיהם קיבל אולמרט סיגרים בשווי של רבבות שקלים מאנשי עסקים ומגופים שנזקקו להחלטותיו במשרדי ממשלה שונים שבהם שימש כשר לאורך השנים. עוד פורסם כי אולמרט ביטח את אוסף הסיגרים שלו בסכום של 60 אלף שקל, דבר המעיד על שווי המתנות שקיבל.

"אנו פונים אלייך בבקשה לערוך חקירה בספיח של פרשת העטים שקיבל אולמרט לאורך השנים, מאנשי עסקים שנזקקו לשירותיו המיניסטריאליים", כתב היום (ג') למזוז יו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי. "בכתב האישום שהוגש נגד אולמרט היתה התייחסות רק לדיווח הכוזב שמסר למבקר המדינה בעניין שווי העטים שברשותו. אנו סבורים כי אין להסתפק בכך, ויש לבחון אפשרות לערוך חקירת משטרה בעניין מקור העטים שברשותו של מר אולמרט. חקירה משולבת של המשטרה בפרשת העטים והסיגרים עשויה להוליד כתב אישום בסעיף של קבלת שוחד לכאורה".

כזכור, ביולי 2006 הורה היועץ המשפטי לממשלה לקיים בדיקה משטרתית מקדימה בנושא זה, בעקבות תלונות שהתקבלו במשרד המשפטים בנוגע לאוסף עטי היוקרה של אולמרט. כחודשיים לאחר מכן הודיעה לשכתו של מזוז כי הבדיקה הפריכה במידה רבה את החשדות שהועלו בעניין זה, וכי הממצאים אינם מבססים חשד לעבירה פלילית.

"גם איש ציבור רשאי לקבל מתנות מידידים", הודיעה אז לשכתו של מזוז, "מוטב היה אם מר אולמרט היה נמנע מלטפל במישרין בענייניהם של ידידיו, אך עם זאת הפגישות אינן מקימות תשתית לחקירה פלילית".