נדחה הדיון בבקשת הפלסטינים לצו מעצר נגד אהוד ברק בבריטניה

(עדכון) - בקשת הצו - בשל קביעת דו"ח גולדסטון כי צה"ל ביצע פשעי מלחמה בעזה במבצע "עופרת יצוקה" ■ עורך הדין של המשפחות הפלסטיניות בלונדון: "ממשלת בריטניה מחויבת לרדוף אחר החשודים בפשעים נגד האנושות"

שר הביטחון אהוד ברק יישא היום (ג') דברים בכנס מפלגת הלייבור בלונדון. ברק צפוי גם להיפגש עם ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, ועם שר החוץ הבריטי. מחר (ד') צפויה לו פגישה נוספת עם בראון.

מוקדם יותר היום ציפתה לברק בלונדון קבלת-פנים לא נעימה. ארגונים פרו-פלסטיניים מבקשים להוציא צו מעצר בינלאומי נגד ברק בגין פשעים נגד האנושות והפרת אמנות ז'נבה בשל מבצע "עופרת יצוקה" בעזה - כך דיווחו אתרי ה"דיילי טלגרף" ו"אל-ג'זירה".

בהמשך היום נדחה הדיון בבקשת הפלסטינים, והוא יתקיים ככל הנראה אחרי שברק כבר יעזוב את בריטניה - ובכך תימנע תקרית דיפלומטית בינלאומית.

בסביבתו של ברק אומרים כי על אף התביעה שהוגשה נגדו בלונדון, אין בכוונתו לשנות את תוכניותיו, והוא צפוי להישאר בלונדון עד סוף הביקור, כפי שתוכנן מראש. את צו המעצר מנסה להשיג קבוצה של משפחות פלסטיניות, ועורכי הדין של הקבוצה הם אלה שהדליפו את דבר הידיעה לרשתות הזרות.

"ממשלת בריטניה מחויבת לרדוף אחר האנשים החשודים בפשעים נגד האנושות", אמר ל"אל-ג'זירה" עו"ד מישל מסיח. "ברק בהחלט היה בעמדה בה הוא חייב לספק תשובות להאשמות שהועלו על-ידי ועדת האו"ם (דו"ח גולדסטון) באשר למעורבות החיילים הישראלים בביצוע פשעי מלחמה".

לא מן הנמנע כי תביעה זו מצד הפלסטינים הינה השלכה ישירה של דו"ח גולדסטון, אשר הטיח ביקורת קשה בישראל וקבע כי צה"ל ביצע פשעי מלחמה ברצועת עזה. הדו"ח של האו"ם, שהיקפו 575 עמודים, ציין כי ישראל תקפה מטרות אזרחיות והשתמשה בפלסטינים בתור מגן אנושי. מנגד, הדו"ח ציין כי "ייתכן" שחמאס ביצע גם הוא פשעי מלחמה כאשר ירה על מטרות אזרחיות.

"דו"ח גולדסטון הוא קו פרשת המים שעל-פיו המדינות יצטרכו לקבוע חד וחלק באיזה צד הן", אמר תא"ל והשר לשעבר אפי איתם, "בצד של הפארסה המכוערת של האשמת קורבנות הטרור בפשעי מלחמה - או שהם איתנו. הדו"ח הוא במידה רבה אבן-הבוחן של מערכות משפטיות. מי שישתף פעולה יחזיר את העולם לעידן שבו ראו מכחידי אומות כראשי מדינות לגיטימיים".