הכט: עו"ד קלגסבלד הציע לי כסף כדי שלא אכרוך את המבורגר בסיפור המעילה של ויסמן

חילופי האשמות בעדות המבורגר בתיק המעילה של גיא ויסמן בהראל: בא-כוחו של ויסמן טען בדיון כי מספר גורמים הציע לו "לעזוב את המבורגר בשקט", בהם גם קובי מימון ■ קלגסבלד: "עוד שקר של ילון הכט שאינו ראוי לתגובה"

בא-כוחו של גיא ויסמן, עו"ד ילון הכט, טען היום (ד') כי עו"ד דורי קלגסבלד הציע לו כסף כדי שלא יכרוך את יאיר המבורגר, הבעלים, יו"ר ומנכ"ל קבוצת הראל , בסיפור המעילה של ויסמן בחברה, במסגרת טענות ההגנה.

הכט אמר את הדברים במהלך המשך עדותו של המבורגר בתיק ויסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות, המואשם בגניבה בידי מנהל של 123 מיליון שקל מהראל.

קלגסבלד אמר בתגובה ל"גלובס": "שקר נוסף בסדרת השקרים של ילון הכט, שאינו ראוי לתגובה".

הכט אמר בדיון כי מספר גורמים הציע לו "לעזוב את המבורגר בשקט", לאור ניסיונו לכרוך את המבורגר בסיפור מעילתו של ויסמן. בין היתר טען כי קובי מימון הזמין אותו אליו לביתו, ובמהלך הפגישה היפנה אליו בקשה דומה.

במסגרת ניסיונו של עו"ד הכט להוכיח כי בכירי הראל, בהם המבורגר, נהגו באותן שיטות בהן נהג ויסמן, וכי יש ניסיון כעת להפוך אותו לשעיר לעזאזל - טען הכט בדיון כי זמן קצר לאחר שנודע להמבורגר על המעילה, הוא טילפן לוויסמן ואמר לו: "למה דיברת יותר מדי"?

המבורגר אמר בתגובה: "זה שקר וכזב. מעולם לא נאמרו על-ידי הדברים האלה. אני לא זוכר על מה היתה השיחה ומה נאמר בה, אבל מעולם לא עלו על בדל שפתיי המילים האלה".

ניתוק טלפון

המבורגר סיפר בעדותו כי היה המום כשגילה ביום מעצרו של ויסמן כי עו"ד פיני רובין, שייצג בעבר את חברת הראל, החליט לייצג את ויסמן.

"הייתי המום כשנודע לי שפיני רובין מייצג את גיא ויסמן. סגרתי לו את הטלפון כשהוא הודיע לי על כך". לדבריו, רובין אמר לו בשיחת טלפון ביניהם: "אני יושב עם גיא ויסמן, קרוב משפחה שלו ביקש ממני להגן עליו. אמרתי לו: 'אני המום. אני לא רוצה להמשיך בשיחה'".

בהתייחס לטענה כי הראל מימנה את הייצוג של ויסמן בידי רובין, אמר המבורגר: "שקר וכזב, סיפור חולני, מצוץ מהאצבע". בעניין זה העיר השופט עודד מודריק, כי "לא הגיוני שעורך דין של החברה ייצג חשוד במעילה - אלא אם כן זה מתואם עם החברה". המבורגר אמר כי הוא מסכים, וכי "צריך לשאול את פיני רובין".

עו"ד הכט ציין כי ויסמן החל לדבר במשטרה, רק לאחר שנפגש עם רובין וזה שיכנע אותו לשתף פעולה בחקירה. זאת, לאחר ששני עורכי דין קודמים עימם נפגש יעצו לו לשמור על זכות השתיקה. לדברי הכט, רובין אמר לוויסמן: "אני מדבר עם יאיר המבורגר. קח הכל על עצמך. יאיר ידאג לך'".

מכונת אמת

הדיון היום היה רצוף הטחת האשמות של ויסמן כלפי המבורגר, על כך שהוא כביכול משקר בעדותו. ויסמן אף הצהיר בפני המבורגר: "אני מוכן ללכת איתך למכונת אמת".

ויסמן היה מעורב בחקירה הנגדית וסייע לעו"ד הכט בתוכן השאלות מדי פעם, ובמשך מספר דקות אף ניהל חקירה בעצמו.

ויסמן תמה מדוע פרשת תיק ההשקעות של שדר הטלוויזיה, יעקב אילון, כלול בכתב האישום - בעוד שמקרה אחר, הנוגע לסוחר המעו"ף אורי-בן נפתלי, שהמבורגר העיד כי סייע לו כספית, אינו כלול.

התובעת, עו"ד אסתי שליין, השיבה: "אם זו הבעיה, אני מוכנה להוציא את פרשת אילון מכתב האישום". ויסמן מצדו אמר לה: "מצידך, שייתלו אותי בכיכר העיר".

התובעות בתיק הן עוה"ד שליין ויפעת דור מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

המבורגר: הפסדתי 4 מיליון שקל בתיק המניות האישי בהראל

יאיר המבורגר, הבעלים והיו"ר של קבוצת הראל, הפסיד 4 מיליון שקל בתיק האישי שלו שנוהל בהראל בית השקעות - כך עלה מעדותו היום בתיק גיא ויסמן.

מהעדות עלה כי תיקו האישי נוהל בנאמנות עיוורת בידי מנכ"ל הראל בית השקעות לשעבר, מיקי נפתלי. בא-כוחו של ויסמן, עו"ד ילון הכט, ניסה לטעון כי יעקובי פוטר על-ידי המבורגר בשל הפסד בתיק. לטענת המבורגר, הוא מעולם לא פיטר את יעקובי, והסיבה לעזיבתו היתה שאשתו האמריקאית לא הסתדרה בארץ.

באשר להפסד בתיק אמר המבורגר כי "צריך לזכור שלפני שהוא הפסיד 4 מיליון שקל, הוא הרוויח 12 מיליון שקל". עוד אמר, בהתייחס לטענותיו של עו"ד הכט כי הוא "מעשירי הארץ", כי "אמנם אני ברשימת העשירים. יש כאלה שמכניסים אותי גם לרשימת ההגונים".