קרב ים-תיכוני: רשת וקשת מתחרות על הקמת ערוץ חדש

מדובר בגלגול מחודש של הערוץ הים-תיכוני "בריזה" ■ הערוץ צפוי לעלות ב-HOT וב-yes ויהיה כרוך בתשלום

בריזה - הדור הבא: עשור לאחר השקת מיזם ערוץ הטלוויזיה הים-תיכוני ("בריזה") זוכה הפרויקט לתחייה מחודשת - וייקרא ככל הנראה "חפלה".

במתכונת הקודמת של הערוץ הוא שודר ב-yes במשך 3 שנים, עד שנסגר בשל אחוזי צפייה נמוכים. עתה יש מי שחושבים כי ראוי למצות את הפוטנציאל הגלום בזמר הים-התיכוני ובתרבות עדות המזרח. yes ו-HOT משוכנעות כי הפופולריות של המוזיקה הים-תיכונית גדולה מבעבר ומקיפה שכבות רבות באוכלוסייה הישראלית, והן מנסות כעת לקדם את הקמתו מחדש של הערוץ - אך כעת הוא צפוי להיות בתשלום.

בחברת yes מאשרים כי הם מביעים עניין ובודקים את הנושא לעומק. גם ב-HOT מסרו ל"גלובס" כי החברה בוחנת את הנושא.

ל"גלובס" נודע כי לאחרונה בחנה סמנכ"ל התוכן של HOT, קרני פלזנטל-זיו, פרזנטציות שהוגשו על-ידי זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, שככל הידוע מתחרות על הקמת הערוץ עבור הפלטפורמה הרב-ערוצית.

מאחורי הפרזנטציה של רשת עומד המפיק יואב גרוס, שמסר כי פנה ל-yes ול-HOT בהצעה להקים עבורן את הערוץ. לדבריו, מזה למעלה משנה הוא עובד על הקמת ערוץ ים-תיכוני, וכעת, מדובר בעניין של זמן עד שהפרויקט יאושר סופית.

באחרונה פרסם גרוס באתר האינטרנט "חפלה" שבבעלותו כי "בשבועות האחרונים ערכו ראשי הערוץ החדש פרזנטציות בפני ראשי חברות הכבלים והלוויין, ואחריהן נפתחו מגעים מתקדמים בעיקר עם HOT".

הערוץ צפוי להציג תוכניות קליפים של מוזיקה ים-תיכונית מישראל וכן מיוון ומטורקיה. בנוסף יהיו תוכניות אירוח, תוכניות בידור, תוכניות לייף סטייל וכן טלנובלות. הערוץ הוא יוזמה משותפת של המפיקים יואב גרוס ובני מנשה, חברת U.B. מנטה הפקות בבעלותם של רובי בן-שמעון ויובל ניסני, ועמי אלה מחברת אלה תקשורת.

הז'אנר הים-תיכוני במוזיקה זוכה לפופולריות רבה, דבר המתבטא בכיכובם של זמרים רבים בראש המצעדים בתחנות הרדיו השונות, עשרות אלפי הורדות של שירים לולריות ועוד.

יש לציין כי בקשת המצב מורכב יותר. במקרה שהצעתה תתקבל - ערוץ 24, מי שעשוי לגבש הצעה מטעם קשת להקמת הערוץ עבור HOT ו-yes, למעשה יתחרה בעצמו. אם תתקבל הצעת קשת, זו תמצא עצמה בתחרות פנימית בין ערוצים שבבעלותה העוסקים בתכנים חופפים.

מרשת וקשת לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.