מנכ"ל בנק אוף אמריקה קנת' לואיס התפטר במפתיע מתפקידו

לדעת רבים, לואיס הפך למטרד הנרדף ע"י מפקחים ומחוקקים, מאז בנה את התוכנית לרכישת מריל לינץ' בינואר האחרון תמורת 29 מיליארד דולר ואת חברת המשכנתאות קאנטרי וויד ב-2008 ■ נכון לעכשיו לא ידוע מי יחליפו

מנכ"ל בנק אוף אמריקה , קנת' לואיס, הודיע אמש (ד') במפתיע על התפטרותו. לואיס יעזוב את הבנק בסוף השנה, כשממשיכו ייהנה מהרווחים אך גם יתמודד עם הקשיים שנוצרו לאחר הרכישות הרבות שלואיס ביצע. החברה לא הודיע מי יחליף את לואיס בתפקיד.

לדעת רבים, לואיס הפך למטרד הנרדף על ידי מפקחים ומחוקקים, מאז בנה את התוכנית לרכישת מריל לינץ' בינואר האחרון בסכום של 29 מיליארד דולר ואת חברת המשכנתאות קאנטרי וויד בשנת 2008. כך אומר דיוויד הנדלר, אנליסט בקרדיט סייטס.

לואיס ובנק אוף אמריקה עומדים במרכז חקירות של רשות ניירות הערך הפדרלית, ה-SEC, של ועדת הפיקוח והרפורמות בבית הנבחרים האמריקני ושל התובע הכללי במדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, בנושא השתלטות בנק אוף אמריקה על מריל לינץ' בשיאו של המשבר

"לואיס שט בים כמו אסקימו גוסס היודע שהחברה יכולה לשגשג ולצמוח בלעדיו", אמר הנדלר.

בנק אוף אמריקה כמעט ושילש את גודלו מאז שלואיס נכנס לתפקידו באפריל 2001, והפך לבנק ההלוואות הגדול בארה"ב על פי נכסים והפקדות. לואיס הוציא למעלה מ-130 מיליארד דולר על רכישות.

פרישתו המפתיעה של לואיס, שהוכרזה אמש (ד'), מסיימת שמונה שנות כהונה סוערות שלו. היא באה כמה ימים אחרי שהבנקים מורגן סטנלי , JP מורגן צ'ייס ו-וולס פארגו הודיעו על חילופי גברי מקיפים בהנהלותיהם.

השינויים הללו מתרחשים כאשר וול סטריט מתאושש מן המשבר שבא בעקבות קריסת ליהמן ברדרס לפני שנה, שאילצה את הממשל האמריקני להושיט לבנק אוף אמריקה סיוע בהיקף של 45 מיליארד דולר. . דובר של הבנק מסר שפרישתו של לואיס אינה נובעת מדרישה פיקוחית כלשהי, אך מקור בבנק מסר שלואיס התקשה למלא את תפקידו בלחץ הצעדים המשפטיים שננקטו נגדו.