012 סמייל, פלאפון ופטריק דרהי ממשיכים במכרז לרכישת מירס

(עדכון) - פרטנר וסלקום נשרו מהמירוץ ■ ככל הנראה, מוטורולה קיבלה החלטה עקרונית להמשיך במכרז על מירס עם החברות שיש להן סיכוי לבצע את העסקה ללא קשיים

חברת פרטנר הודיעה על הפסקת המשא-ומתן לרכישת 100% ממניות מירס תקשורת ומירס ישראלי.

פרטנר הודיעה כי היא מפסיקה את התהליכים במסגרת תהליך ההתמחרות על מירס, וזאת לאחר שבמשא-ומתן שלה מול מוטורולה העולמית שמוכרת את מירס, לא הגיעו הצדדים להסכמה ולא התקיימו מספיק תנאים שיהיו כדאיים מבחינתה להמשיך.

ההכרזה מגיעה בהמשך לדיווח מה-21 לספטמבר על הגשת הצעה מותנית לרכישת מירס. מירס משתמשת בטכנולוגיית IDEN ושולטת בכ-4% עד 5% משוק הסלולר הישראלי.

בעוד שהחברות פרטנר וסלקום נשרו מהמכרז, חברת 012 סמייל ואיש העסקים פטריק דרהי עלו לשלב הבא במסגרת מכירת חברת מירס. על-פי הערכות, גם פלאפון עלתה שלב.

המשמעות בעקבות הודעתה של פרטנר היא שמוטורולה קיבלה החלטה עקרונית להמשיך עם החברות שיש להן סיכוי לבצע את העסקה ללא קשיים, כלומר 012 סמייל, פטריק דרהי ופלאפון.

פלאפון היא החברה היותר רעבה ומגלה מוטיבציה בריאה לרכוש את מירס - גם אם הסיכוי שלה לממש אותה לעומת סמייל ודרהי נמוך יותר. זאת מפני שבחינת הסיכונים מראה כי פלאפון כחברה הסלולרית היותר קטנה בשוק תיתקל בהתנגדות נמוכה יותר מצד הרגולטור.

בכל מקרה מוטורולה לא הודיעה רשמית האם מישהו מהצדדים עבר לשלב הבא, אבל ל-3 החברות האלה היא לא מסרה כי לא עברו, ולכן התהליך איתם ממשיך.

נציין כי כרגע תמונת המשא-ומתן מעורפלת, מכיוון שמוטורולה מנסה בכל הכוח לשמור על עמימות כדי להגדיל את הסיכוי למצות את התהליך בצורה המיטבית, אבל בסיטואציה שנוצרה לא בטוח שמצבה רע כל-כך, מכיוון שבכל מקרה יש לה הצעות שמאפשרות לה אולי לקבל מחיר נמוך יותר עבור מירס, אבל מאידך מדובר בתשלום מיידי וללא עיכובים.