האקזיט של נתן חץ: רווח של כ-50 מיליון ש' בדש איפקס

חץ השקיע לראשונה בחברה בשנת 2004, כאשר רכש לפי מחיר של 6.5 ש"ח למניה ■ כעת הוא מוכר את חלקו לפי שווי של 28 ש"ח למניה וגורף לכיסו 90 מליון ש"ח

"הצטרפתי להשקעה בדש איפקס בשמחה, כי זה עסק של אנשים והם באמת הגשימו את התקוות שתליתי בהם". כך אומר היום ל"גלובס" נתן חץ, בעל השליטה בחברת ההשקעות אלוני חץ, ואחד מבעלי המניות בבית ההשקעות, שצפוי להימכר לאלי ברקת לפי שווי של כמיליארד שקל.

חץ, שיגרוף לכיסו כ-90 מליון שקל, ביצע את ההשקעה בדש איפקס מכספו הפרטי. את השקעתו הראשונה בחברה הוא ביצע באוקטובר 2004, לצד חיים כצמן, בעל השליטה גזית גלוב. ההשקעה ההיא נעשתה לפי מחיר של 6.5 שקל למניה, כשבעסקה הנוכחית מוכר חץ את מניותיו במחיר של 28 שקל למניה, כשעל פי ההערכות היא ייקח הביתה רווח של כ-50 מיליון שקל.

"היו שתי סיבות לכניסתי להשקעה", הוא מסביר היום. "ראשית, נכנסתי אליה לפני ועדת בכר והערכתי אז ששוק ניהול הכסף עומד בפני פריצה.

שני אנשים שבנו עסק ב-10 אצבעות

סיבה נוספת ומרכזית הייתה שהכרתי את ויקטור שמריך ועידו נויברגר במשך עשר שנים קודם לכן. אלה שני אנשים שבנו עסק בעשר אצבעות ואמרתי להם תמיד שאם תהיה הזדמנות, אני אשמח להשקיע".

"אני מקווה", הוא מוסיף, "שברקת ושותפיו, בשיתוף הצוות הקיים, ידעו לעשות את המהלכים הנכונים להשבחת ההשקעה שלהם בחמש השנים הבאות".

דש איפקס נהנה ממוניטין מצוין, ביצועים טובים לאורך שנים ורווחיות יציבה, ולדברי חץ "יש עוד בתי השקעות מקצוענים בשוק, אבל בניגוד להרבה אחרים, דש איפקס לא השתתפה בחגיגת הקניות המטורפת שעשו כאן חברות הביטוח (אחרי רפורמת בכר. ת.ק), אלא צמח בעיקר אורגנית, אסטרטגיה שהוכיחה עצמה. נויברגר, שמריך וקובי לוינסון (מנכ"ל חברת הבת, דש. ת.ק.) קראו אז נכון את המפה. הם לא עשו שטויות וקנו במחירים מנופחים, ואנחנו מכירים בית ההשקעות שקם בקול תרועה וכבר לא קיים. גם בו יש אנשים טובים, רק שהם לא הבינו מספיק בתחום".

חץ הצטרף כאמור לדש-איפקס בשלהי 2004, לצד חיים כצמן, שרכש מניות באמצעות חברת גזית אינק, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב ברחבי העולם ובעיקר בצפון אמריקה (חץ, באמצעות אלוני חץ, מרבה להשקיע בחברות קבוצת גזית). "תמיד אמרנו שבמחיר נכון נשקול למכור", הוא אומר. "המחיר הנכון הגיע, ונשתמש בו כעת להשקעות אחרות. למשל אני יכול להשקיע באלוני חץ הנסחרת ב-60% פחות מהשיא שלה, כי אני מאמין בחברה".

הפספוס של כצמן

גזית של כצמן בחרה למכור את מניותיה בדש איפקס בשנים קודמות, ופספסה את האקזיט שיעשו בקרוב חץ ויתר בעלי המניות הגדולים בבית ההשקעות. גזית אינק אומנם הרוויחה כ-41 מליון שקל בדש איפקס, אולם אם כצמן היה מחזיק במניות עד היום, היה הרווח שלו גדל בכ-23 מליון שקל נוספים.

"לא ידוע מה גזית עשו בכסף ואולי הם הרוויחו יותר ממה שיכלו להרוויח בדש איפקס", אומר על כך חץ, ומזכיר כי "המנייה כבר ביקרה בשפל של 6 שקל, ובכלל, גזית היא חברה של מיליארדים, וההשקעה לא הייתה בליבת העסקים שלה".