חופרי השרון תקים את הקטע האחרון בקו המהיר לירושלים - זכתה במכרז רכבת ישראל

העבודות כוללות מנהרות באורך 3.8 ק"מ בפרויקט של 640 מיליון שקל

רכבת ישראל ממשיכה להאיץ את הקמת הקו המהיר לירושלים. ל"גלובס" נודע כי חברת התשתיות חופרי השרון זכתה במכרז לביצוע העבודות בקטע האחרון (קטע ד') של הקו, בהיקף של 640 מיליון שקל.

ועדת המכרזים של הרכבת אישרה בשבוע שעבר את זכייתה של חופרי השרון במכרז, כארבעה חודשים בלבד לאחר פרסום מסמכי המכרז. בכך השלימה הרכבת את בחירת הקבלנים לביצוע כל קטעי הקו המהיר הנותרים. העבודות צפויות להתחיל בשבועות הקרובים, ולהימשך כארבע שנים.

חופרי השרון, שניגשה למכרז יחד עם קונצרן התשתיות הגרמני מקס ווגל, הפתיעה כאשר גברה על הצעותיהן של דניה סיבוס שניגשה יחד עם CCECC הסינית, סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי שניגשה יחד עם חברת הכרייה הישראלית רולצור, וחברת טר-ארמה.

קטע ד' של הקו המהיר לירושלים כולל הנחת מסילה באורך 4 ק"מ ממבשרת ציון, דרך עמק הארזים, ועד התחנה האחרונה של הקו, המתוכננת בבנייני האומה בירושלים. הקטע נחשב למורכב מבחינה הנדסית, וצפוי לכלול שני גשרים, צמד מנהרות חד-מסילתיות (A3) באורך 900-800 מטר ומנהרה נוספת (מנהרה 4) באורך 2.9 ק"מ מתחת לעיר, עד לתחנה הסופית.

מבחינת הרכבת, בניהולו של אלוף (מיל) יצחק הראל, מדובר בהאצה נוספת בפרויקט הנחשב לחשוב ביותר בתוכנית הפיתוח, וזאת לאחר שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה סופית לפני חודשיים את תוואי הקו לאחר עיכוב של שנתיים.

כפי שפורסם באחרונה ב"גלובס", במקביל הורתה באחרונה הרכבת לחברת שפיר הנדסה להיערך לכריית המנהרות בקטע ג' של הקו המהיר, בין שער הגיא למבשרת ציון, בעלות הנאמדת ב-1.6 מיליארד שקל. העבודות בקטע ג' אמורות להתחיל במהלך חודש נובמבר, ולהימשך כ-3 שנים.

הזכייה במכרז הרכבת צפויה לשדרג את פעילותה של חופרי השרון, הנמצאת בבעלות סגן נשיא התאחדות הקבלנים, אייל גבאי, המכהן גם כמנכ"ל החברה. חופרי השרון מחזיקה בכ-50% מחברת התשתיות לינום, המתמחה גם בכריית מנהרות.

המחזור הכולל של חופרי השרון ב-2008 נאמד בכ-500 מיליון שקל, מתוך כך 400 מיליון שקל לפעילות התשתיות. חופרי השרון מבצעת כיום פרויקטים גם עבור מע"צ, נתיבי איילון, חברת נמלי ישראל ועוד.

רכבת ישראל מסרה בתגובה: "הרכבת רואה חשיבות בקידום העבודות להקמת הקו המהיר לירושלים, הצפוי לקשר בין הבירה למרכז הארץ ב-30 דקות. בעקבות אישור התוואי הסופי, נערכת רכבת ישראל להמשך קידום הפרויקט". *