כמה קיבל המתווך בעסקת בניין HSBC של דנקנר בניו יורק?

ג'ו קייר, אשר תיווך בעסקת רכישת בניין HSBC, זכה לקבל חלק מדמי התיווך והייעוץ שהסתכמו ב-18 מיליון דולר

ביום שבת הודיעה בקול תרועה קבוצת IDB של נוחי דנקנר על רכישת בניין HSBC בניו יורק תמורת 330 מיליון דולר. אולם IDB לא הייתה לבד. חברת השקעות הנדל"ן הפרטית Midtown Equities פרסמה הודעה רשמית בה היא מציגה עצמה כמתווכת בעסקה בניו יורק, במסגרתה רכשו כור ונכסים ובנין החזקות שוות בבניין.

Midtown Equities היא חברה אמריקנית פרטית שהוקמה ב-2002 ונשלטת על-ידי ג'ו קייר. החברה פעילה במנהטן ותרה אחר נכסי נדל"ן לצרכי השקעה בלבד. החברה מסונפת למשקיעים גדולים, כדוגמת IDB, סילברשטיין, משפחת גולדמן ועוד, לצורך ביצוע העסקאות. קייר עצמו הוא יהודי ממוצא סורי אשר נולד בברוקלין ב-1941. את עסקיו החל בתעשיית המוזיקה והקים את חברת התקליטים קייטרוניקס, אותה מכר ב-1980 תמורת 125 מיליון דולר.

"התרשמתי מהאופן שבו IDB מנהלת את עסקיה", אמר קייר בהודעה הרשמית. "הם לא רק אנשי מקצוע אלא גם אמינים בכל עסקיהם". לקייר אין כל החזקה בבניין, אולם הוא קיבל חלק מדמי תיווך בגין העסקה. לפי הדיווח של כור ונכסים ובנין לבורסה בדבר העסקה, IDB שילמה 18 מיליון דולר כדמי תיווך וייעוץ, אשר חלק מהם זרם לכיסו של קייר.

הנכסים בהם שותפה Midtown Equities כוללים שמות מוכרים, כדוגמת מרכז הסחר העולמי, נכסים בשדרה החמישית במנהטן, פרויקטי המגורים ריץ קרלטון בניו יורק ובולטימור ועוד.