מנכ"ל רבוע כחול נדל"ן: נבחן רכישת נכסים העומדים על המדף

דירקטוריון החברה צפוי לאשר מחר לחברה להנפיק אג"ח בתמורה לכ-300 מיליון שקל ■ זאב שטיין: "כמחצית הכסף יופנה להשקעה בפיתוח נכסים שנרכשו לאחרונה, ובמחצית השנייה תבחן רכישה של נכסים חדשים"

לאחר שסוכנות הדירוג מידרוג נתנה היום (ד') לחברת רבוע כחול נדל"ן דירוג "A1" לסדרות האג"ח הקיימות ול-300 מיליון שקל אותן היא מעוניינת לגייס, אומר מנכ"ל החברה זאב שטיין כי "יחסית לחברות נדל"ן אחרות נחשב הדירוג לגבוה, לכן ישנה סבירות גבוהה כי ההנפקה תקבל את אישור הדירקטוריון המתכנס מחר לביצוע ההנפקה". בכוונת החברה לגייס הון לשתי סדרות אג"ח, האחת אג"ח שיקלי לא צמוד בריבית קבועה והשניה אג"ח צמוד למדד.

לדבריו מתכוונת החברה להשתמש במחצית הכסף שיגוייס לשם השקעה בפיתוח נכסים שנרכשו לאחרונה והמחצית השנייה מיועדת לבחינה של רכישה של נכסים נוספים הקיימים כיום בשוק ומוצעים למכירה. כמו כן מציין שטיין כי אין בכוונת החברה למחזר חוב קיים באמצעות ההון שיגוייס.

"הגיוס מיועד לפעילות שוטפת של פיתוח הנכסים שרכשנו לאחרונה ביניהם שטח מסחרי שנרכש לאחרונה בקריית השרון בנתניה, שם התפתחו שכונות בהם חייה אוכלוסיה של כ-20 אלף, רובה משפחות עם ילדים. כיום באיזור זה לא קיים מרכז שכונתי המציע גם שירותים של סופרמרקט. (עם זאת נציין כי בסביבה קיים פאואר סנטר גדול ברמת פולג, י.ג.). לדרי שטיין "אי אפשר להשוות את נכסי הנדלן הקמעונאיים הנמצאים במרכזי ערים לחנויות הדיסקאונט - היום יום של האנשים הוא חזק מכל דבר אחר ולסופרמרקטים במרכזי הערים אין תחליף. זהו עיקר כוחה של רבוע כחול נדל"ן".

בנוסף מציין שטיין כי כיום מקימה החברה מרכז לוגיסטי לחברת BEE קמעונאות מקבוצת רבוע כחול באיזור התעשיה של באר טוביה. לשני הפרוייקטים הנ"ל תידרש החברה להשקעה של כ-160 מיליון שקל.

"בנוסף ישנן הזדמנויות מעניינות כיום בשוק, והחברה היתה מעדיפה להיות בפוזיציה של אפשרות רכישה מהירה ללא צורך בליווי בנקאי". ישנה אפשרות כי החברה תבחן השקעה גם בנדל"ן במרכזים שכונתיים או קניונים המוצעים כבר היום למכירה גם כאילו שאין בהם חנויות של רבוע כחול.

נציין כדוגמא את קניון סירקין העומד היום למכירה בדרך של כינוס נכסים, או נכסים כדוגמת אלו שהעמידה קבוצת דלק לאחרונה למכירה, ותתכן גם בחינה של השקעה מעבר לים.

החברה מחזיקה כיום נכסים בשווי כולל של כ-2.17 מיליארד שקל, כאשר 77% מהנכסים ממוקמים בנקודות מרכזיות במיוחד בערים ובשכונות במרכז הארץ. לחברה תזרים מזומנים יציב באופן מוכח לאורך זמן, כך שגם בעתיד קיים ביטחון יחסי בהמשך פעילות תזרימית חזקה. שטיין מציין כי היזמות של החברה מתמקדת בשלושה תחומים, מסחר, מרכזים לוגיסטיים ומשרדים.

שטיין מציין כי "החברה בחרה גם בימי הגאות בהן רבות מחברות הנדל"ן הישראליות בחרו לפנות להרפתקאות בחו"ל, להתמקד בתחום העיסוק המרכזי שלה דהינו בפיתוח נכסים במרכזי ערים ושכונות במרכז ישראל ובתחומים שהם סינרגיים בקבוצה. החלטה זו הוכיחה את עצמה עם פרוץ המשבר וכיום נהנית החברה מיציבות וסולידיות, אשר מהווים כיום מקור משיכה למשקיעים המעוניינים לרכוש אגרות חוב קונצרניות".

את ההנפקה צפויים ללוות חברות החיתום פועלים אי.בי.אי, לאומי פרטנרס, ד"ש אייפקס ואפריקה ישראל הנפקות.