אינטל ישראל בוחנת מחדש את התוכניות להקמת תחנת כוח

במגעים לרכישת חשמל מיצרנים פרטיים ■ אינטל מוציאה 150-200 מיליון שקל בשנה על חשמל ■ פרסמה מכרז מקדים בבקשה לקבלת מידע לאספקת חשמל לחברה

אינטל ישראל, בניהולה של מקסין פסברג, בוחנת מחדש את תוכניתה להקמת תחנת כוח פרטית במפעל החברה בקריית גת, בהשקעה של 100-150 מיליון דולר. ל"גלובס" נודע כי במקום זאת שוקלת אינטל להתקשר בשלב הראשון בהסכם לרכישת חשמל (PPA) מאחד היצרנים הפרטיים.

בחודש שעבר פנתה אינטל למספר יצרני חשמל פרטיים המובילים בשוק, ופרסמה מכרז מקדים (RFI) בבקשה לקבלת מידע לאספקת חשמל לחברה. אינטל לא פרסמה נתונים, אולם בענף מעריכים כי היקף צריכת החשמל שלה נאמד בכ-150-200 מיליון שקל לשנה.

מקורות במשק החשמל ציינו כי אינטל שוקלת לבטל את הקמת תחנת הכוח, נראה כי בשנים הקרובות תרכוש אינטל את החשמל ישירות מאחד היצרנים הפרטיים. אינטל ישראל נחשבת אחד הלקוחות הפרטיים הגדולים של חברת החשמל. היקף הצריכה המשוער של החברה נאמד ב-50 מגה ואט. המפעל בקרית גת הוא צרכן החשמל הגדול ביותר (30 מגה ואט).

המפעל של אינטל באזור התעשייה בקריית גת ממוקם בסמוך לתוואי צנרת הולכת הגז הטבעי. לפני כשנתיים החלה אינטל לבחון אפשרויות להוזלת הוצאות החשמל באמצעות הקמת תחנת כוח פרטית או רכישה מיצרנים פרטיים. במקביל אינטל ישראל מקדמת כיום הקמת פרויקטים סולאריים באתרי החברה.

במידה ואינטל תתקשר בהסכם עם אחד היצרנים הפרטיים, מדובר במתווה דומה לזה עליו סיכמה חברת נומוניקס, הפועלת במפעל "פאב 1" (לשעבר מפעל של אינטל) שבקרית גת.

נומוניקס, יצרנית זיכרונות הפלאש, המוחזקת בידי חברת אינטל (45.1%) וחברת STMicroelectronics השווייצית (48.6%), חתמה בחודש יולי האחרון על הסכם לרכישת חשמל מתחנת הכוח הפרטית של פז בבז"ן אשדוד, בהיקף של 300 מיליון שקל. מדובר בעסקה לרכישת 20 מגה ואט חשמל בחוזה לטווח קצר של 5 שנים.

באינטל סרבו למסור פרטים נוספים. מהחברה נמסר בתגובה כי "אנו ממשיכים לבדוק אפשרויות שונות להוזלת הוצאות החשמל".