המועמד המוביל לראשות היחידה ללוחמה בפשיעה ברשות המסים: אהרון עוז

עוז משמש כיום כמנהל היחידה למודיעין שטח וחקירות ברשות המסים ■ מועמד נוסף הוא רו"ח אבי שהבזי, ששימש בעבר כמנהל בפועל של היחידה הארצית למודיעין שטח וטיפל בתיקי חקירה מורכבים

מנהל היחידה למודיעין שטח וחקירות ברשות המסים, אהרון עוז, הוא המועמד הבולט לעמוד בראש היחידה ללוחמה בפשיעה המאורגנת ברשות המסים, המוקמת בימים אלה - כך נודע ל"גלובס".

עוז מונה לתפקידו ביולי 2008, ולפני תפקידו הנוכחי שימש כסגן פקיד שומה חקירות תל-אביב. לעוז יש גם רקע אזרחי - קודם לכן שימש כסגן פקיד שומה ירושלים 2.

שם נוסף שעלה כמועמד לראשות היחידה החדשה הוא רו"ח אבי שהבזי. שהבזי, כיום רואה חשבון פרטי, שימש בעבר כמנהל בפועל של היחידה הארצית למודיעין שטח וטיפל בתיקי חקירה מורכבים. לפני כשנתיים הצטרף שהבזי למשרד רו"ח ארצי את חיבה, בו עובדים רבים מיוצאי רשות המסים.

בימים אלה נערכות פעולות להקמת היחידה ללוחמה בפשיעה המאורגנת. זאת, לאחר שמשרד האוצר אישר העברת 28 מיליון שקל לנושא, בתום מאבק ממושך, הכולל עיצומים, שניהלו עובדי מס הכנסה. העובדים סירבו להתעמת מול משפחות הפשע, בטענה כי לא קיבלו את התנאים המתאימים לכך.

העובדים, בהובלתו של יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, טלחום פרידלוב, דרשו כי העיסוק במשפחות הפשע יגובה בתגמול כספי נוסף. כמו כן דרשו העובדים לקבל ביטוח מתאים, שיעניק להם את ההגנה המתאימה לצורך הטיפול במשפחות הפשע.

כיסוי ביטוחי

בימים אלה נערכים מכרזים לגיוס כוח-אדם ליחידה, שתהיה חלק ממחלקת החקירות של רשות המסים. ראש היחידה יהיה כפוף לסמנכ"ל חקירות ברשות המסים, אבי ארדיטי.

האוצר ורשות המסים סיכמו כי היחידה החדשה תורכב מ-30 עובדים מרשות המסים, המשטרה והרשות לאיסור הלבנת הון. היחידה תהיה מורכבת בעיקר מרואי חשבון שעברו קורס מפקחים, כלומר רואי חשבון שקיבלו אישור מרשות המסים לבצע שומות.

לפי הסיכום שהושג, בנוסף לתקציב בהיקף 28 מיליון שקל לצורך הקמת היחידה, יקבלו העובדים כיסוי ביטוחי מיוחד בגין פגיעה אפשרית בהם, כתוצאה מהמגע עם משפחות הפשע.