על סדר היום בכנסת: הצעת חוק הביומטרי ורפורמות בתקשורת

בתום פגרת קיץ בת חודשיים וחצי צפויים לשוב היום חברי הכנסת למשכן עם פתיחתו של מושב החורף של הכנסת

בתום פגרת קיץ בת חודשיים וחצי צפויים לשוב היום (ב') חברי הכנסת למשכן עם פתיחתו של מושב החורף של הכנסת, שיהיה הפעם ארוך במיוחד ויימשך עד חג הפסח. מאחר שבמושב הקיץ אושר תקציב דו-שנתי, נערכים במשכן לקרבות אחרים: ההצבעה על הקמת המאגר הביומטרי השנוי במחלוקת, חוק בנק ישראל שצפוי להגיע לפתחה של הכנסת, הרפורמה שמתכנן ראש הממשלה בוועדות התכנון והבנייה וכמובן גם ההצבעה על הקיצוץ הרוחבי בתקציבי משרדי הממשלה שאושר לפני סוכות בממשלה, אך טרם הובא לאישורה של ועדת הכספים. לפי שעה, אין רוב בוועדה לאישור הקיצוץ.

פרט להצעות החוק הממשלתיות הללו תנסה הממשלה לקדם גם את חוקי המשילות ובהם הצעת החוק הקובעת כי כדי לאשר חוק שעלותו למעלה מ-5 מיליון שקל יידרש רוב של 55 חברי כנסת ולא של 50 כפי שקובע החוק כיום.

מקום נכבד בדיוניה של ועדת הכלכלה תתפוס הרפורמה בתקשורת, שבמסגרתה ידונו המעבר מרישיונות לזיכיונות וכן סוגיית הפרסום בכבלים. יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, הבהיר כי בכוונתו להתעקש על דיון מעמיק וכי הרפורמה תעבור שינויים בוועדה. עוד יעלו על שולחנה של הוועדה הרפורמה בתחבורה הציבורית, העלאת תעריפי ביטוח החובה לאופנועים וכן ידונו היבטים צרכניים וסיכויי הזכייה בהגרלות מפעל הפיס.

עתיד ישראל ביתנו לוט בערפל

במישור הפוליטי, צפויים לנתניהו חיים לא קלים. אם יחליט להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, הוא צפוי להיתקל בהתנגדות של חברי סיעתו, שעוד עלולים לעשות שימוש בחוק מופז, שהוא עצמו העביר במושב הכנסת הקודם. מנגד, אם תימשך הבנייה בשטחים, תתחזק החזית מול הממשל האמריקני. גם יו"ר העבודה, אהוד ברק, עלול להיפרד מכמה חברים בסיעתו, אם יימצא חבר כנסת חמישי שיסכים להצטרף לארבעת "מורדי העבודה" ולפרוש מהמפלגה. גם עתידה של ישראל ביתנו לוט בערפל: נתניהו עלול לאבד את שר החוץ שלו, אביגדור ליברמן, אם יוגש נגדו כתב אישום ואולי אף את סיעתו כולה, אם כי ההערכות הן שליברמן יעדיף להשאיר את ישראל ביתנו בממשלה גם בלעדיו. במישור המדיני יעמוד המו"מ עם הפלשתינים על הפרק.