המגזין "ביזנסוויק" יימכר לבלומברג; תג המחיר עדיין לא נקבע

בלומברג יקח על עצמו גם חובות של "ביזנסוויק" בסך 10 מיליון דולר ■ החברות צפויות להשלים את העסקה עד סוף השנה ■ "ביזנסוויק" צפוי להפסיד 40 מיליון דולר בשנה הנוכחית על הכנסות של כ-130 מיליון דולר

סוכנות הידיעות בלומברג הודיעה אמש (ג') על כוונתה לרכוש את המגזין "ביזנסוויק", שהוקם לפני 80 שנה, מחברת ההוצאה לאור מקגרו-היל. "ביזנסוויק" צפוי להפסיד 40 מיליון דולר בשנה הנוכחית על הכנסות של כ-130 מיליון דולר. העיתון ספג ירידה חדה במכירות של שטחי הפרסום במהלך המשבר הפיננסי של שנת 2008.

החברות צפויות להשלים את העסקה עד סוף השנה. בלומברג תיקח על עצמה גם חובות של "ביזנסוויק" בסך 10 מיליון דולר.

הבעלים הנוכחיים של "ביזנסוויק", מקגרו-היל, הציע את העיתון למכירה כבר ביולי ל-25 רוכשים פוטנציאליים, בהם טייק טו אינטראקטיב סופטוור ופלטינום אקוויטי, חברת פריווט אקוויטי שרכשה לא מזמן את עיתון "יוניון טריביון" של סן-דייגו.

על-פי מתווה העסקה המתוכנן, המגזין ימשיך לפעול כרגיל תחת השם "בלומברג ביזנסוויק" - כך לפי נורמן פרלסטיין, מנהל התוכן של בלומברג.

מקגרו-היל מסרה כי מכירת העיתון תאפשר לה לפתח חטיבות אחרות. הכנסותיה של מקגרו ממודעות פרסומת פחתו בשליש במחצית הראשונה של 2009.

ל"ביזנסוויק", שהוקם בשנת 1929, יש 4.7 מיליון קוראים ברחבי העולם ב-140 מדינות. "ביזנסוויק" קנה לו מוניטין בזכות מאמרים בענייני עסקים ופיננסים שנועדו לקהילת המשקיעים ולציבור הרחב, המעוניין במניות, אגרות חוב והשקעות אחרות.

נזכיר כי ב-13 ליולי הודיעה מקגרו-היל כי תמכור את השבועון "ביזנסוויק" בדולר אחד. לצורך ניהול המכירה שכרה מקגרו את בנק ההשקעות אוורקור פרטנרס, שנמנה עם בנקי הבוטיק.