אולי די עם השואה?

שוב גוררים את השואה לצורך הוויכוח התורן - הפעם בנושא גירוש ילדי העובדים הזרים

א. "הסלע נשבר", כך מכריזה כותרת בעמ' 15 של "מעריב" הבוקר (ד'). מה קרה ואיזה סלע? התפטר מפקד יחידת "עוז" לגירוש עובדים זרים, ציקי סלע. קצת דרמטי מדי, ללא ספק, אבל אתם יודעים איך זה: הזדמנות למשחק מילים הבאה לידך - אל תחמיצנה. ובכל זאת, כולה ציקי סלע. האיש לא שווה עמוד בשום עיתון, ודאי לא בעיתון מכובד כמו "מעריב". ואם להישאר בז'אנר - ציקי זה רחוק מלהיות סלע קיומנו. האיש, בואו נזכיר, טען כי ארגוני הסיוע רוצים בהשמדת מדינת ישראל, מצא לנכון להשוות בין מהגרת עבודה למתמודדת ב"הישרדות", ועשה קריירה בלהטיל אימה על ילדים קטנים. עכשיו הוא פונה לפעילות במגזר הפרטי. זה הזמן להתפלל לעלייה תלולה ונקודתית באחוזי האבטלה.

ב. בכלל, עמוד 15 בחלק החדשותי של "מעריב" הבוקר הוא עמוד מופרך מיסודו. סלע תופס את רוב העמוד, ולמטה, בקטן, כיתוב תמונה מהפגנה שנערכה אמש נגד הגירוש - סדר הגודל צריך היה להיות בדיוק הפוך. אבל השיא הוא בוקסת פרשנות, אם אפשר לקרוא לזה כך, של מנחם בן. צריך לקרוא בשביל לראות כמה טיפשי יכול טקסט להיות. בן תוקף את ישי על רצונו העז לגרש, שזה בסדר גמור, אבל מהם טיעוניו: שהיום אנחנו מצויים בעיצומה של אחרית הימים, ממש כך, ובספר זכריה פסוק כך וכך נכתב שגויים יצטרפו לעם ישראל. זה הטיעון שלך, בן? אחרית הימים? כניעה חסרת בושה לאינטרסים מסחריים של קבלני כוח-אדם, מוסר פשוט וחוש צדק בסיסי כבר לא מספיקים?

ג. גם ב"ידיעות אחרונות" מקדישים עמוד לגירוש ילדי העובדים הזרים. כאן הפרופורציות הגיוניות יותר. פרישתו של סלע תופסת את הרבע התחתון של העמוד, גם יותר מדי אבל בסדר, ואת רוב העמוד תופסת ידיעה חדשותית של ממש. מקורביו של בנימין נתניהו טוענים כי למרות הדיווחים וכוונות אלי ישי, אין שום כוונה לגרש את הילדים האלה. חדשות טובות. נכון שנתניהו, על-פי הידיעה, לא עושה את זה מהטעמים הנכונים אלא מטעמי פוליטיקה, אבל זה בהחלט יותר טוב מכלום.

ד. לשורת השרים המתנגדים לגירוש, על-פי הידיעה ב"ידיעות אחרונות", הצטרף אתמול (ג') השר יוסי פלד, שאמר כי המדינה צריכה לתת מענה לילדים האלה, כי אסור שהם יתחבאו כמו שהוא עצמו ואלפי ילדים יהודים נוספים התחבאו בשואה. כי זאת עלינו לדעת: פלד הוא אלוף בצה"ל וניצול שואה, לא בהכרח בסדר הזה. אולי די עם השואה, בחייאת? אי-אפשר להשתמש בשואה כדי להתיר ולאסור כל דבר. אני מתפלא שעדיין לא גררו את השואה לוויכוח על העלאת תעריפי הביטוח לאופנועים. הרי ברור לכולם מי פה הנאצי, נכון? זהו ידין ענתבי, המפקח על הביטוח, שאומר שההתייקרות מוצדקת, ואילו שר התחבורה ישראל כץ, שלא מוצא סיבה להעלאה, הוא יהודי טוב. ממש חנה סנש פלוס מינוס מאה קילו.

ה. האמת שהתפלאתי למצוא את שמו של יוסי פלד בעיתון הבוקר. אני קורא עיתונים על בסיס קבוע, לפחות 3-4 ביום, לזה אפשר להוסיף 4-5 אתרי אינטרנט, ובחיי שלא זכור לי מתי הפעם האחרונה ששמעתי אותו אומר משהו על משהו, ודאי לא משהו מעניין. ועל זה נאמר: לא נורא, תמיד תהיה לנו את אושוויץ.