שלי נרקיס: למנות את שלמה נס לנאמן למניות רייפמן באמבלייז

נרקיס, מנושיו הגדולים של רייפמן, הציע זאת באסיפת הנושים של מייסד אמבלייז שנערכה היום במשרדי כונס הנכסים הרשמי ■ כזכור, אתמול דחה העליון את ערעורו רייפמן על פקודת מאסרו ל-45 יום בגין ביזיון ביהמ"ש

אסיפת הנושים של אלי רייפמן, מייסד ויו"ר אמבלייז, שנערכה היום (ד') בצהריים במשרדי כונס הנכסים הרשמי בתל-אביב, היתה סוערת מאוד. לישיבה הוזמנו נושיו של רייפמן כדי לקבל עדכון בהתפתחויות האחרונות מטעמו של המנהל המיוחד לנכסיו של רייפמן, עו"ד איתן ארז.

רייפמן, השוהה במעצר, יוצג בדיון על-ידי עורך דינו, דורון אפיק ממשרד אפיק תורג'מן. בדיון נכחו נציגי הנושים השונים בהם, עורכי דינו של אסף ברזאני, נציגיו של יגאל ג'רבי וכן שלי נרקיס, מהנושים הגדולים של רייפמן.

לאחר עדכון שקיבלו מארז, הפך הדיון לסוער וכלל חילופי האשמות בין עורך דינו של ברזאני, עו"ד יוסי כהן, לבין הוריו של אלי רייפמן שנכחו באולם. אמו של רייפמן, מניוטה, טענה כי ברזאני מעוניין כי בנה יישאר בכלא כל חייו. "אחרי יומיים היה עושה במכנסיים", הטיחה בפני עו"ד כהן.

במהלך האסיפה ביקש נרקיס לרשום בפרוטוקול הצעה לפיתרון בעיית החוב של רייפמן, לפיה עו"ד שלמה נס ימונה לנאמן מיוחד לצידו של ארז. במסגרת זו, מציע נרקיס, נס יחזיק במניותיו של רייפמן בחברת אמבלייז במשך שנה, במהלכה יתאפשר לרייפמן להחזיר את החוב ולמוכרן רק כעבור השנה.

הצעתו של נרקיס קיבלה את תמיכתו של יגאל ג'רבי, אך נתקלה בסירובו של עו"ד כהן, שטען כי מרשו, ברזאני, לא יסכים לכך. נרקיס פנה בשלב זה של הדיון לכהן, ואמר לו כי הוא "איננו בעל החוב, והוא ידבר עם ברזאני בעצמו ויקבל את הסכמתו".

בסיומה של האסיפה הסתודדו נרקיס והוריו של רייפמן, כשנרקיס מנסה להרגיע את אמו הנסערת של רייפמן, בכך שהצעתו תקבל את אישור כל הנושים, במטרה לסיים את הפרשה בהקדם האפשרי.

נזכיר כי אתמול (ג') דחה בית המשפט העליון את ערעורו של רייפמן על פקודת המאסר ל-45 יום בגין ביזיון בית המשפט, שהוציאה נגדו השופטת ורדה אלשיך. רייפמן טען באמצעות עורכי דינו, כי המניות באמבלייז אינן רשומות על שמו ומוחזקות בידי 41 נאמנים באנגליה. עורכי דינו חזרו על טענה זו היום בצאתם מהאסיפה, ואף קבלו על כך שידיו של רייפמן קשורות כל עוד הוא יושב במאסר.