סמירה: תם המו"מ עם ערוץ 10 - לא ניתן להאריך את הזיכיון

מנכ"ל הרשות השנייה הודיע כי הארכת הזיכיון תתאפשר רק באמצעות שינוי חקיקה ■ במועצת הרשות השנייה ימליצו בישיבה ביום א' הקרוב להאיץ את החקיקה בנושא, כפי שנקבע לפני כשנה וחצי בדו"ח תורג'מן

כשהוא מגובה בחוות-דעת משפטית חדשה, הודיע הבוקר (ה') מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, כי תם המשא-ומתן עם ערוץ 10, וכי לא ניתן להמשיך לדון בהצעות השונות שמעביר ערוץ 10 חדשות לבקרים.

במועצת הרשות השנייה ימליצו בישיבה ביום א' הקרוב להאיץ את החקיקה בנושא, כפי שנקבע לפני כשנה וחצי בדו"ח תורג'מן.

במסמך, עליו חתומה מלבד סמירה גם איילת מצגר, סמנכ"ל טלוויזיה ברשות השנייה, נכתב כי "לאחר שנבחנו כל הנתונים שנמצאים בידינו, וזאת על-פי החוק הקיים כאמור, עלינו לקבוע בלית ברירה כי אין במסמכים שהוגשו על-ידי חברת 'ישראל 10' ועל-ידי משרד האוצר כדי לספק את הפתרונות והבסיס הנדרשים על מנת לתת את המתווה להארכת הזיכיון של חברת 'ישראל 10' בערוץ 10".

סמירה ומצגר מפנים להחלטת המחוקק, על-פיה "תנאי להארכת זיכיון 'ישראל 10' בערוץ 10 מעבר ל-8 שנות הזיכיון הוא קיום מחוייבויותיו כדין ועל-פי הזיכיון" - ואי-העמידה בתנאים אלה הכריעו או הסוגייה.

למרות הצעה משופרת שהוגשה, כותבים סמירה ומצגר כי "עלינו לציין באכזבה גדולה כי הופתענו לרעה מההתפתחויות שחלו בשבועות האחרונים, כאשר סברנו כי ההסדר נמצא בישורת האחרונה. 'ישראל 10' בהצעתה מפנה אותנו לקרן לעידוד היצירה שתוקם על-ידי שרי האוצר והתקשורת. לצערנו, כללי הקרן ומאפייניה אינם נותנים מענה ואינם מסייעים ל'ישראל 10' להעמיד את כספי הקרן כבטוחות להשלמת חובות עבר בתחום הקולנוע".

המכתב נחתם בסייג: "אם יחולו שינויים עד לישיבת המועצה העתידה להתקיים בתאריך 18 באוקטובר 2009, נבקש לבחון את הדברים ואת ההשלכות שלהם על המלצתנו".

שלשום (ג') העלו חברי הכנסת כרמל שאמה ונחמן שי הצעת חוק שתאפשר להאריך את זיכיונו של ערוץ 10. העילה ליוזמת ההצעה הינה לאפשר לערוץ תקופת גישור עד המעבר לשיטת הרישיונות, שבמהלכה יחזיר הערוץ את כל חובותיו.

נכון לעכשיו, הצעת החוק הינה בבחינת גלגל ההצלה של ערוץ 10, אם היא תעבור את ההצבעות בכנסת ותתקבל. לא מן הנמנע כי הצעה זו הינה הסנונית הפרלמנטרית הראשונה בניסיון החילוץ של הערוץ מהמצב אליו נקלע.

מהצד השני, מטה מאבק ארגוני היוצרים (ממ"ה) שלח מכתב לנורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה, בעקבות דחייה נוספת של ההחלטה, ובו הוא מאיים בפנייה לבג"ץ אם לא תתקבל החלטה מיידית על-ידי המועצה.