ynet ו-msn ישלמו לעיתונאי לשעבר אדם שוב יותר מ-100 אלף שקל

זאת בגין פרסומים שגויים על שוב בשני האתרים ■ ההסכם - במסגרת הליך גישור משפטי

העיתונאי לשעבר אדם שוב יקבל פיצוי של למעלה מ-100 אלף שקל מקבוצת "ידיעות אחרונות" ומאתר האינטרנט MSN ישראל, בעקבות פרסומיהם על הפרשה בה נחקר בחשד לאונס - כך נקבע בהסכם פשרה בין הצדדים שהושג באחרונה בתום הליך גישור.

כזכור, בדצמבר 2007 נעצר שוב לאחר ששתי נשים הגישו נגדו תלונות במשטרה על אונס ומעשה מגונה. בהמשך, בחקירת המשטרה הוכח כי התלונות נגד שוב היו מופרכות ושקריות לחלוטין, והתיק נגדו נסגר מחוסר אשמה - נימוק השמור למקרים בהם לא היה כל ביסוס לפתיחת התיק.

לפני כשנה תבע שוב, באמצעות עו"ד בעז בן-צור, 1.2 מיליון שקל מידיעות ו-MSN, בטענה כי הפרסומים באתרים ynet ו-MSN אודות התלונות נגדו כללו פרטים מכפישים שלא הופיעו בתלונות הנשים. כן טען שוב כי האתרים איינו את זכותו לבקש צו איסור פרסום כשפרסמו את שמו עוד בטרם זומן לחקירה. לבסוף טען כי הם לא טרחו לפנות אליו ולבקש תגובה לפרסום. בנוסף לפיצוי, דרש לחייבם לפרסם תיקון בולט בעמודיהם הראשיים ולצרף קישור לכל אחת מהידיעות בנושא המפנות לידיעה על סגירת התיק.

"ידיעות אחרונות" טען, באמצעות עו"ד שירה בריק-חיימוביץ' ממשרד ליבליך-מוזר, כי דובר בפרסום שהיה אמת בשעתו ושיקף את החשדות נגד שוב, ובכל מקרה מטרתו לא היתה להשפילו. בניגוד ל-MSN (שיוצגו על-ידי עו"ד אפרת אליאס ממשרד שבלת), שהסירו את הידיעות מיד עם הגשת התביעה, ב-ynet סירבו להסירן בנימוק שמדובר בהיסטוריה שהתקיימה והיתה פומבית.

הליך גישור ראשון בין הצדדים נכשל, אך בהמלצת השופטת ריבה ניב פנו הצדדים שוב לגישור, שהפעם צלח. כחלק מהסכם הפשרה סוכם כי מעבר לפיצוי, ynet יוסיף קישור מתחת לכותרת המשנה באותן ידיעות המפנה לידיעה אודות סגירת התיק, ובנוסף הידיעות ייערכו מחדש תוך השמטת הפרטים המכפישים לכאורה.

גורמים בענף המדיה מציינים כי מדובר במקרה חריג בו "ידיעות אחרונות", הידוע כעיתון הממעט לפרסם תיקונים ונוטה לנהל הליכים מתישים, משלם סכום גבוה יחסית עבור הסדר פשרה, ועוד בשלב מוקדם יחסית של ההליכים בתיק.

צרו איתנו קשר *5988