ארה"ב: "מספר העיקולים בספטמבר - השלישי בגודלו מ-2005"

סוכנות מחקר הנדל"ן RealtyTac: מספר משקי-הבית המצויים בהליכי עיקול עלה בחודשי הקיץ ב-5% בהשוואה לחורף ■ חשש כי מספר העיקולים עד סוף השנה יסתכם ב-3.5 מיליון

למרות האופטימיות השוררת במשק ומאבק הסיוע של הפדרל ריזרב ללווים, גל עיקולי הדירות בארה"ב עדיין ממשיך. מספר משקי הבית המצויים בהליכי עיקול עלה בחודשי הקיץ ב-5% בהשוואה לחודשי החורף, כך עולה מהדיווח שפירסמה היום (ה') סוכנות מחקר הנדל"ן RealtyTrac לנתוני העיקולים וחדלות הפירעון של המשכנתאות בארה"ב לרבעון השלישי.

לפי הדיווח, כ-938,000 דירות עוקלו בחודשים יולי-ספטמבר בהשוואה ל-890,000 עיקולים ברבעון השני. נתון זה מעלה חשש כי מספר העיקולים עד סוף השנה עלול להסתכם בכ-3.5 מיליון בהשוואה ל-3.2 מיליון בשנה שעברה.

מספר העיקולים בחודש ספטמבר הגיע ל-334,000. נתון זה מצביע על ירידה של 4% בהשוואה למספר העיקולים בחודש הקודם, אך עדיין נחשב למספר השלישי בגודלו מאז שהחלה RealtyTac לפרסם את נתוני העיקולים וחדלות הפרעון ב-2005.

האבטלה היא אחת הסיבות העיקריות שבגללה בעלי הבתים נקלעים לצרות. גם כאשר הכלכלה מתאוששת ויוצאת מהמיתון, ארה"ב עדיין סובלת משיעור אבטלה של 9.8% -שנחשב לשיא של 26 שנה.

"הבעיה היא שהלוואות הפריים אשר עומדות בפני חדלות פירעון הן לאותם אנשים העומדים לאבד את מקום עבודתם", אומר ריצ'ארד גרין, דירקטור ב-Lusk Center החוקר את מגמות הנדל"ן באוניברסיטת קליפורניה.

חברות למשכנתאות לעתים מאפשרות הקלות לבעלי בתים מובטלים ונותנים להם לדחות בשלושה עד שישה חודשים את התשלומים בזמן שהם מחפשים עבודה.