לאנגלו סכסון יש בעל בית

כשבמשפ' לבייב התעסקו בדברים גדולים, הצליחה רשת רימקס לעקוף אותה בלי מאמץ

אנגלו סכסון, עדיין המותג הכי חזק בתחום התיווך בישראל, היה בשנים האחרונות בסך הכול עלעל זניח בעץ האחזקות הענק של לב לבייב. כשהכל פרח, וכשכל רכישת קרקע ייצרה מיד לאפריקה ישראל רווח הון של מאות מיליונים, אף אחד לא מצא זמן להקדיש לאנגלו סכסון הקטנה. וכשהצרות דפקו בשער, גם אז לא היה זמן לטפל ברשת התיווך הפופולארית, שמביאה כ-5 מיליון שקל לשנה.

צביה לבייב, למשל, סמנכ"ל השיווק של אפריקה ישראל, התעסקה בשנה האחרונה במכירת קניון רמת אביב וסביונים, ב-1.4 מיליארד שקל. במקביל, כיו"ר אפריקה מגורים, דאגה בתו של הבעלים ליהנות עד כמה שאפשר מהגאות בשוק המגורים - ודאי על רקע מצוקת המזומנים בקבוצה כולה. האם היא זכרה שהיא גם יו"ר אנגלו סכסון? לא בטוח שהיה לה זמן.

רק שבמקביל, כשבמשפחת לבייב התעסקו עם דברים גדולים באמת (כשהיה טוב וכשהיה רע), הצליחה רשת רימקס בישראל לעקוף את אנגלו סכסון בלי מאמץ. רימקס, מותג הנמצא בידיים של איש אחד (ברנרד רסקין), מצאה מולה קונגלומרט ענק, שבכלל שכח שיש לו רשת תיווך מצליחה.

האבסורד הבולט ביותר נרשם לפני כחצי שנה. אפריקה מינתה את המתווך רפי קלינה שישווק עבורה את המגרשים בסביון, בעוד זכיין אנגלו סכסון, הפועל כבר שנים ביישוב היוקרתי, נשאר בצד.

לכן, הבשורה הכי גדולה היום היא רכישת הרשת על ידי גורם פרטי, קטן ונמרץ. כל מי שעובד ברשת מכיר את רונן שטרית, שהחל לפני שנים כסוכן תיווך קטן, קנה את הזכיינות בלוד, והפך אותה לאחד ממוקדי הרווח הכי גדולים של הרשת.

סוף סוף, ייהנו הזכיינים הרבים ממישהו שמתמסר להשבחת החברה. מישהו שמתרגש מכל גרוש שנכנס לקופה. *